معرفی حسگر 13 مگاپیکسلی جدید کمپانی امنی ویژن با ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون

همانطور که در بررسی‌های قبلی تک‌نیوز مشاهده کردید، به سوال بزرگی در مورد مالکیت رتبه‌ی نخست تولید قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند دنیا، پاسخ داده شد. در آن مقاله به طور واضحی دیده شد که کمپانی امنی ویژن (OmniVision) بعد از شرکت بزرگ سونی، در این حوزه در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین به دلیل در دست […]

همانطور که در بررسی‌های قبلی تک‌نیوز مشاهده کردید، به سوال بزرگی در مورد مالکیت رتبه‌ی نخست تولید قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند دنیا، پاسخ داده شد. در آن مقاله به طور واضحی دیده شد که کمپانی امنی ویژن (OmniVision) بعد از شرکت بزرگ سونی، در این حوزه در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین به دلیل در دست داشتن بازار بزرگی از قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند، در این حیطه از این شرکت انتظارات زیادی می‌رود. اخیرا این کمپانی موفق به تولید سنسور دوربینی با دقت 13 مگاپیکسل شده است که هر پیکسل آن دارای مساحتی برابر 1.4 میکرون است. برای مقایسه و فهم بیشتر و راحت‌تر این موضوع بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که گوشی آیفون6 اپل دارای حسگری با ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون است. البته قطعه موجود در گوشی تولید شده توسط کمپانی اپل دارای دقت 8 مگاپیکسل بوده و در مقایسه با قطعه تولید شده، محصول کمپانی امنی ویژن دارای دقت بیشتری است. همان طور که احتمالا می‌دانید و باخبرید، حسگرهایی که دارای پیکسل‌های بزرگتر هستند، به صورت تئوری در دریافت هر چه بهتر نور محیط موفق‌تر بوده و البته این موضوع می‌تواند به عکاس در زمینه‌های مختلف همچون عکاسی در محیط‌های کم‌نور و یا عکاسی در شب یاری دهنده باشد. البته لازم به ذکر است که امروزه  توانایی گوشی‌های هوشمند در عکاسی در محیط‌های کم نور، پاشنه آشیل این دستگاه‌ها بوده و در فروش بیشتر آنها بسیار موثر است.

OmniVision-outs-13-MP-camera-sensor-with-big-1.4-micron-pixels-and-phase-detection-autofocus

در این حوزه کمپانی امنی ویژن موفق به جای دادن تعداد 13 میلیون پیکسل با ابعاد 1.4 میکرون در درون یک حسگر (در درون حسگر OV13880 این شرکت) 1/2.4 اینچی شده است و برای مقایسه و فهم راحت و بهتر این مطالب، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که هم اکنون بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار در حال استفاده از حسگر‌های 1.12 میکرونی هستند و تنها گوشی‌های سری Z شرکت سونی هستند که از حسگر‌های 21 مگاپیکسلی با ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون بهره می‌برند. اما جالب است بدانید که این موضوع، تمام داستان نبوده و حسگر تولید شده توسط کمپانی امنی ویژن دارای فناوری‌های مختلفی همچون سیستم فوکوس خودکار تشخیص حالت (Phase Detection) به منظور فوکوس فوق‌العاده سریع در کسری از ثانیه، تغییر طراحی ساخت حسگر، فناوری Clear Pixel 2.0 (که شباهت بسیار زیادی به فناوری ایزوسل موجود در حسگر‌های گوشی‌های هوشمند کمپانی سامسونگ دارد) و دیگر موارد در این زمینه بوده که لیست کامل آن در بخش زیر قابل مشاهده است:

 

-حسگری از نوع PureCel-S با دقت 13 مگاپیکسل و ابعاد 1/2.4 اینچ

-دارای ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون بر روی  سنسور 1/2.4 اینچی (ابعاد این حسگر با سنسور 21 مگاپیکسلی کمپانی سونی که دارای ابعاد پیکسلی 1.12 میکرون است، برابر می‌کند)

-دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص حالت (PDAF) به همراه سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست 240 هرتزی دو بعدی

-دارای فناوری BCFA به منظور بهبود عملکرد حسگر و افزایش نسبت سیگنال به نویز تصاویر

-دارای قابلیت ضبط فیلم با دقت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه به همراه ویژگی فیلمبرداری با دقت 1080p با نرخ 240 فریم بر ثانیه (به منظور ضبط تصاویر اسلوموشن با کیفیت بسیار بالا)

-مجهز به فناوری Clear Pixel 2.0 کمپانی امنی ویژن (دارای آرایش قرمز – بی‌رنگ – آبی – بی‌رنگ فناوری Buried Color Filter Array یا همان BCFA)

 

علاوه بر آن، این کمپانی یک سنسور جدید دیگر با نام OV5880 معرفی کرده است که دارای دقت 5 مگاپیکسل بوده و همانند سنسور قبلی دارای ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون است. این حسگر احتمالا در داخل ماژول دوربین‌های سلفی گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت و ثبت هر چه بهتر تصاویر سلفی کاربران کمک خواهد کرد. ویژگی‌های این حسگر شامل موارد زیر هستند:

 

-حسگری از نوع PureCel-S با دقت 5 مگاپیکسل و ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون

-حسگر دارای ابعاد 1/4 اینچی بوده و هر پیکسل آن دارای اندازه 1.4 میکرونی هستند (این مقدار با سنسور 1.12 میکرونی و 8 مگاپیکسلی دیگر کمپانی‌ها برابر می‌کند)

-دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص حالت (PDAF) به همراه سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست 120 هرتزی دو بعدی

-دارای فناوری BCFA به منظور بهبود عملکرد حسگر و افزایش نسبت سیگنال به نویز تصاویر

-دارای قابلیت ضبط فیلم با دقت UHD  یا همان 1440p با نرخ 60 فریم بر ثانیه به همراه ویژگی فیلمبرداری با دقت 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه (به منظور ضبط تصاویر اسلوموشن با کیفیت بسیار بالا)

-دارای قابلیت انتخابی سیستم Electronic Image Stabilization (یا همان EIS) به منظور کاهش لرزش دوربین در هنگام عکاسی یا فیلمبرداری در حالت نسبت 16 به 9 تصاویر

-مجهز به فناوری Clear Pixel 2.0 کمپانی امنی ویژن (دارای آرایش قرمز – بی‌رنگ – آبی – بی‌رنگ فناوری Buried Color Filter Array یا همان BCFA)

 

دو حسگر معرفی شده در حالت تئوری و بر روی کاغذ، بسیار توانا و شگفت‌آور به نظر می‌رسند. کمپانی امنی ویژن قول داده است که سنسور‌های معرفی شده او تا یکسال دیگر بر روی ماژول دوربین گوشی هوشمند موجود در سطح بازار دیده شود. مطمئنا فروش این نوع گوشی‌ها از اواخر سال 2015 میلادی آغاز خواهند شد.

با تمام این تفاسیر به نظر شما کمپانی امنی ویژن می‌تواند با وجود حسگرهای جدید و فناوری‌های مبتکرانه خود در سطح حرفه‌ای، به جنگ حسگرهای بسیار باکیفیت کمپانی بزرگ سونی رفته و در این رقابت پیروز شود؟!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال