درآمد اسنپ‎چت تا سال 2019 به سالی 3 میلیارد دلار خواهد رسید؛ بیشتر از شرکت‎های یاهو، توئیتر و AOL

اسنپ‎، شرکت اصلی که اپلیکیشن به اشتراک‎گذاری تصاویر اسنپ‎چت با امکان پاک شدن خودکار آن‎ها را ساخته است، اوایل ماه گذشته‎ی میلادی سهام خود را وارد بازار بورس عمومی کرد تا هم‎ بنیان‎گذار اپ اسنپ‎چت یعنی Evan Spiegel به جوان‎ترین میلیاردر دنیا تبدیل شود. به دنبال ورود این شرکت به بازار بورس عمومی، سهام این […]

اسنپ‎، شرکت اصلی که اپلیکیشن به اشتراک‎گذاری تصاویر اسنپ‎چت با امکان پاک شدن خودکار آن‎ها را ساخته است، اوایل ماه گذشته‎ی میلادی سهام خود را وارد بازار بورس عمومی کرد تا هم‎ بنیان‎گذار اپ اسنپ‎چت یعنی Evan Spiegel به جوان‎ترین میلیاردر دنیا تبدیل شود. به دنبال ورود این شرکت به بازار بورس عمومی، سهام این شرکت در عرض دو روز به 26 دلار به ازای هر سهم افزایش یافت تا ارزش این شرکت 3.4 میلیارد دلار تخمین زده شود. گرچه، سازمان Emarketer اخیرا گزارشی را چاپ کرده است که طی آن پیش‎بینی می‎کند اسنپ‎چت به نسبت توئیتر، AOL و یاهو بیشتر مورد توجه‎ی کارشناسان بازاریابی و تبلیغ‎کنندگان قرار می‎گیرد و تا انتهای سال 2019 درآمد سالیانه‎ی این شرکت به 3 میلیارد دلار خواهد رسید. این سازمان سال گذشته گزارش داده بود که یاهو از رکورد 3.32 میلیارد دلار درآمد ناشی از تبلیغات خود در سال 2015 فاصله گرفته و تا انتهای سال 2018 درآمد این شرکت به طور متوسط در حدود 3 میلیارد دلار خواهد بود. توئیتر نیز با یک روند کاهش درآمد سالیانه روبرو شده است و درآمد امسال این شرکت 1.15 میلیارد دلار بود که به نسبت آمار 1.21 میلیارد دلاری در سال 2016 کمتر محسوب می‎شود.

محبوبیت خاص اسنپ‎چت در بین نوجوانان و افرادی که به 20 سالگی خود نزدیک می‎شوند در مقایسه با فیس‎بوک و توئیتر، دلیل اصلی محاسبات این سازمان بوده است. انتظار می‎رود که حیات اسنپ‎چت به چالشی برای فیس‎بوک و گوگل در بحث حکومت در دنیای تبلیغ در دستگاه‎های موبایل تبدیل شود، به نحوی که این دو غول دنیای اینترنت روی هم رفته 58 درصد سهم جهانی این بازار را در اختیار خود گرفته‎اند. تبلیغ‎کنندگان محصولات مختلف در جهان از این‎که این صنعت تا حد زیادی تنها به این دو شرکت محدود شده است احساس نارضایتی دارند و وجود اسنپ‎چت ممکن است باعث ایجاد یک تغییر دلپذیر در جریان نقدینگی این حوزه شود.

گرچه، هنوز مشخص نیست که آیا اسنپ‎چت می‎تواند با اینستاگرام و پایگاه کاربری 600 میلیون نفری آن رقابت و موقعیت خود را در سهام بورس حفظ کند یا خیر. رونمایی از قابلیت Stories اینستاگرام با یک افت دو رقمی سرعت رشد اسنپ‎چت همراه شد. این اپلیکیشن محبوب با آیکون زرد رنگ و تعداد 158 میلیون کاربر خود هنوز یک “شرکت نوپا با فرصت‎های متعدد” محسوب می‎شود و برای همگام شدن با رقبا فرصت زیادی دارد.

هم‎چنین نظرات متناقضی در رابطه با استراتژی و مسیر این شرکت وجود دارد. گفته می‎شود اسنپ‎چت اولین شرکت آمریکایی است که در اختیار عموم قرار گرفته و کنترل کامل در رابطه با مدیریت کسب و کار را حفظ کرده است. یعنی کنترل سهام تا حد زیادی به عهده‎ی بنیان‎گذاران این اپ و افرادی گذاشته شده که این کسب و کار را راه‎اندازی کرده‎اند. این شکل مدیریت می‎تواند برای سرمایه‎گذاران دردسرآفرین باشد، یعنی افرادی که مسئولیت کمی دارند، در رابطه با نحوه‎ی به کارگیری سرمایه‎ی خود زیاد کنترل ندارند و در نتیجه کارشناسان مالی به آن‎ها پیشنهاد می‎کنند کمتر سرمایه‎ی خود را در اختیار چنین شرکتی قرار دهند. با این وجود، این نمونه مدیریت شرکت در واقع توسط فیس‎بوک و سایر شرکت‎های مهم شکل گرفت و تصمیم‎های مهم به جای همه‎پرسی و اخذ رای سهام‎داران توسط بنیان‎گذاران شرکت و افراد دخیل گرفته خواهد شد.

شرکت اسنپ به نظر می‎رسد می‎تواند به خوبی از فرصت‎ها استفاده و در حوزه‎ی تبلیغات موبایل در طی سال‎های آینده پیشرفت زیادی کند. بایستی صبر کنیم و ببینیم این شرکت چطور موقعیت خود را بین سرمایه‎گذاران به تعادل در می‎آورد و جماعت کاربران فوق‎العاده جوان خود را با محصولات جدید هیجان‎انگیز راضی نگه می‎دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال