سرقت کد منبع برخی محصولات مایکروسافت توسط این شرکت تایید شد

گروه هکری $Lapsus پیش از این از سرقت کد منبع محصولات مایکروسافت مانند دستیار صوتی کورتانا و موتور جستجوی بینگ خبر داده بود. اکنون مایکروسافت نیز چنین نفوذی را تایید کرده است. این گروه هکری به ۳۷ گیگابایت داده های محرمانه ی این شرکت نیز دسترسی پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا […]

گروه هکری $Lapsus پیش از این از سرقت کد منبع محصولات مایکروسافت مانند دستیار صوتی کورتانا و موتور جستجوی بینگ خبر داده بود. اکنون مایکروسافت نیز چنین نفوذی را تایید کرده است. این گروه هکری به ۳۷ گیگابایت داده های محرمانه ی این شرکت نیز دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به گفته مایکروسافت این گروه توانسته حساب‌های کاربری داخلی این شرکت را هک کند و سپس کد منبع برخی محصولات را به سرقت ببرد. پس از اعلام این خبر مایکروسافت به دنبال ردیابی این گروه هکری و بررسی نشت اطلاعات خود بوده است. حالا کارشناسان این شرکت نیز توانستند با بررسی جزئیات از روش های این گروه برای نفوذ به این شرکت آگاهی پیدا کنند. به نظر می‌رسد گروه هکری $Lapsus پیش از این نیز به اطلاعات محرمانه سامسونگ و انویدیا نیز دسترسی پیدا کرده بودند.

 این گروه در گذشته با دسترسی به این اطلاعات از آن برای اخاذی از این دو شرکت استفاده کردند. طبق گفته مایکروسافت روش این گروه برای دسترسی داده ها و حملات مخرب علیه سازمان‌ها از طریق سرقت اطلاعات کاربری بوده است و به نظر می‌رسد با هدف انگیزه‌های خرابکارانه و مالی به این اقدام دست زدند. مایکروسافت در بیانیه رسمی پس از تایید این حمله اعلام کرد کد منبع به سرقت رفته چندان حساسیت بالایی ندارد. به همین دلیل تیم عملیاتی این شرکت موفق به قطع دسترسی هکرها در میانه حمله شده است. علاوه بر آن کدهای امنیتی مشتریان و اطلاعات کاربران سرویس های مختلف مایکروسافت نیز در حالت ایمن قرار دارد. این گروه هکری اعلام کرد اکنون ۴۵ درصد از کد منبع بینگ و کورتانا و ۹۰ درصد از کد منبع Maps بینگ را به سرقت برده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال