امارات با همکاری ChatGPT بزرگترین توسعه دهنده هوش مصنوعی در خاورمیانه خواهد شد

شرکت اماراتی G42 قصد دارد با هدف توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی در این کشور با شرکت OpenAI همکاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت G42 در ابوظبی امارات قصد دارد از مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند مالی انرژی و خدمات عمومی بهره ببرد. این شرکت همکاری خود را با اOpenAI […]

شرکت اماراتی G42 قصد دارد با هدف توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی در این کشور با شرکت OpenAI همکاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت G42 در ابوظبی امارات قصد دارد از مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند مالی انرژی و خدمات عمومی بهره ببرد. این شرکت همکاری خود را با اOpenAI در این زمینه آغاز می‌کند. طبق گزارش رویترز این شرکت قصد دارد با حمایت دولت امارات این کشور را در زمینه هوش مصنوعی به توسعه رسانده و دیگر کشورهای خاورمیانه را نیز استفاده از آن ترغیب کند.

هنوز جزئیات قرارداد بین این دو شرکت و اطلاعات مربوط به آن منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد این یکی از نخستین فعالیت‌های امارات در زمینه توسعه صنعت فناوری و حوزه هوش مصنوعی باشد.

شرکت اماراتی G42 با حمایت یک شرکت سرمایه‌گذاری اماراتی به نام موبادالا فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت پیش از این در مورد اقدامات خود اعلام کرد قصد دارد با همکاری یک شرکت به نام Cererebras system در آمریکا و با هدف آموزش هوش مصنوعی بزرگترین ابر کامپیوتر جهان را توسعه دهد.

سم آلتمن مدیرعامل اOpenAI در بازدید از ابوظبی حمایت خود را از توسعه هوش مصنوعی توسط نهادهای بین‌المللی اعلام کرده بود. شرکت G42 در زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود از دیتا سنترهای آژور مایکروسافت بهره خواهد برد و هدف آن تقویت پذیرش منطقه‌ای است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال