سیستم امنیتی جدید اپل برای iOS 9، جیل‌بریک آیفون را تقریبا غیر ممکن خواهد ساخت!

به تازگی اطلاعاتی جدید و رسمی از سوی اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی آمریکایی قصد دارد با به کارگیری یک سیستم امنیتی جدید تحت عنوان “Rootless” در iOS 9، از جیل‌بریک شدن گوشی‌های هوشمند خود جلوگیری به عمل آورد. افرادی که قفل محصولات اپل را می‌شکنند، به صاحبان آنها اجازه می‌دهند تا با […]

به تازگی اطلاعاتی جدید و رسمی از سوی اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی آمریکایی قصد دارد با به کارگیری یک سیستم امنیتی جدید تحت عنوان “Rootless” در iOS 9، از جیل‌بریک شدن گوشی‌های هوشمند خود جلوگیری به عمل آورد. افرادی که قفل محصولات اپل را می‌شکنند، به صاحبان آنها اجازه می‌دهند تا با آسودگی کامل از تمامی نرم‌افزاهایی خارجی استفاده کرده و بدون هیچ مشکلی، از سرویس‌های خود اپل نیز بهره ببرند.

اما به نظر می‌رسد که صبر اپل تمام شده و سیستم امنیتی جدید این شرکت، جیل‌بریک کردن محصولات این کمپانی را تقریبا غیر ممکن می‌سازد. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، “Rootless” همان سیستم امنیتی به کار رفته در سیستم‌عامل‌های Mac می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی این سیستم نیز محافظت از فایل‌های حساس و اصلی گوشی‌ها و محصولات اپل می‌باشد و به هکرها، اجازه نخواهد داد که به سادگی بتوانند آیفون را جیل‌بریک نمایند و در واقع، پاسخی قاطع از سوی اپل برای این افراد است. البته این کار اپل نیز کاملا قانونی بوده و تحت حمایت Digital Millennium Copyright Act نیز می‌باشد. با این وجود، اپل اعلام کرده که روت کردن محصولات این شرکت، وارانتی (خدمات پس از فروش) در نظر گرفته شده برای آنها را از بین خواهد برد و با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری که در آینده ارائه می‌شود نیز روت کردن محصولات اپل، سخت‌تر از گذشته شده است.

خب شاید شما نیز از افرادی باشید که دوست داشته باشید آیفون و یا آیپد خود را جیل‌بریک کرده و اقدام به نصب نرم‌افزارهای خارجی و دانلود آنها از وب‌سایت‌های دیگر نمایید، چیزی که در سیاست‌های استفاده از سیستم‌عامل اپل مجاز نمی‌باشد. برخی از افراد نیز برای دانود نرم‌افزارهای رایگانی که در سراسر وب یافت می‌شوند، اقدام به جیل‌بریک محصول خود می‌کنند. اما سیستم امنیتی جدید اپل، به قدری کار را برای کاربران سخت خواهد کرد که حتی کاربران حرفه‌ای نیز قادر نخواهند بود تا به سادگی با “Rootless” برخورد کنند.

بگذارید کمی در مورد جیل‌بریک کردن صحبت کنیم. هکرها برای شکستن قفل آیفون و یا آپید و اصطلاحا روت کردن این محصولات، نیاز به تعدادی از فایل‌های سیستمی و اصلی دارند که سیستم امنیتی آنها را در حال حاضر، با اینکه قدرتمند طراحی شده اما نمی‌تواند جلوی روت شدن محصول را بگیرد. حالا اپل با به کارگیری سیستم “Rootless”، قصد دارد تا لایه‌ی امنیتی موجود برای این فایل‌های سیستمی را تقویت کرده تا از دسترسی کامل هکرها به انها جلوگیری نماید. با این کار، عملیات شکستن قفل و روت شدن محصول، به درستی انجام نمی‌شود. البته ناگفته نماند که در گزارش منتشر شده، اعلام شده که در یک دستگاه Mac، کاربران قادر هستند تا سیستم امنیتی “Rootless” را غیر فعال نمایند!

در نهایت، اپل قصد دارد تا سیستم امنیتی خود را در “کنفرانس جهانی توسعه‌دهدنگان اپل” که در تاریخ هشتم ژوئن برگزار می‌شود، همراه با iOS 9 و Mac OS X 10.11 معرفی نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال