مدیاتک از چیپست‌های Helio P20، P25 و X30 برای تلفن همراه رونمایی کرد

شرکت مدیاتک به صورت رسمی از دو چیپست میان‎رده‎ی خود به اسامی Helio P20 و P25 رونمایی کرده است که البته از نوع بهترین‎های چیپ‎های میان‎رده‎ی این شرکت به شمار می‎روند، و به دنبال آن‎ها مدیاتک یک سیستم روی چیپ رده‎بالا به اسم Helio X30 را نیز معرفی کرده است که شایعات زیادی اخیرا حول […]

شرکت مدیاتک به صورت رسمی از دو چیپست میان‎رده‎ی خود به اسامی Helio P20 و P25 رونمایی کرده است که البته از نوع بهترین‎های چیپ‎های میان‎رده‎ی این شرکت به شمار می‎روند، و به دنبال آن‎ها مدیاتک یک سیستم روی چیپ رده‎بالا به اسم Helio X30 را نیز معرفی کرده است که شایعات زیادی اخیرا حول آن شکل گرفته بود.

P20، که به منظور استفاده در دستگاه‎هایی نظیر UMi Plus Extreme Edition طراحی شده‎ است، یک چیپ هشت هسته‎ای است که بر اساس فرایند 16 نانومتری ساخته شده است. این چیپ از رم نوع LPDDR4x پشتیبانی می‎کند تا به عنوان مثال گوشی اشاره شده بتواند دارای 6 گیگابایت رم باشد.

در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی در رابطه با چیپ‎های Helio P20 و P25 وجود دارد، گرچه این دو چیپست از نظر فنی دارای توان عملیاتی مشابهی خواهند بود. علاوه بر یک پیکربندی هشت هسته‎ای، P25 از سیستم دوربین دوگانه با زوم اپتیکال پشتیبانی خواهد کرد. این روزها جهان گوشی‎های هوشمند از دوربین‎های پشتی دوگانه اشباع شده است و شاهد استفاده از آن در گوشی‎هایی نظیر One M8 اچی‎تی‎سی، P9 هوآوی و آیفون 7 پلاس اپل هستیم.

در نهایت، طرفداران گوشی‎های پرچم‎دار بیشتر به توانایی‎های چیپست رده‎بالای Helio X30 مدیاتک علاقه خواهند داشت. همان‎طور که در قبلا در مورد این چیپست شنیده بودیم، این چیپ از فرآیند ساخت 10 نانومتری شرکت TSMC با داشتن 10 هسته بهره می‎برد. X30 از همان معماری سه خوشه‎ای X20 بهره خواهد برد و دارای دو هسته‎ی Cortex-A73 با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز، 4 هسته‎ی Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته‎ی دیگر Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز است. به همراه چیپست X30 از پردازنده‎های گرافیکی PowerVR 7XTP-MT4 (850 مگاهرتز) استفاده خواهد شد.

این چیپست می‎تواند هم‎چنین از 8 گیگابایت رم از نوع PDDR4x، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و شبکه‎ی 10 LTE پشتیبانی کند. هیجان دنیای چیپست‎ها با قرار دادن چیپ رده‎بالای مدیا‎تک در دنیای واقعی در کنار چیپست‎هایی همانند با اسنپ‎دراگون 820/821 بالا خواهد رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال