شایعه: گلکسی S7 سامسونگ از فناوری لمس سه‌بعدی برخوردار خواهد بود

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اپل در نسل جدید آیفون‌های خود یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس گنجانده، قابلیت لمس 3 بعدی است. این قابلیت قادر است که میزان فشار انگشتان دست روی صفحه‌نمایش را تشخیص داده و آن را با نرم‌افزارهای دستگاه هماهنگ کند. از این رو […]

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اپل در نسل جدید آیفون‌های خود یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس گنجانده، قابلیت لمس 3 بعدی است. این قابلیت قادر است که میزان فشار انگشتان دست روی صفحه‌نمایش را تشخیص داده و آن را با نرم‌افزارهای دستگاه هماهنگ کند. از این رو علاوه بر سایر منوها، یک منوی جدید موسوم به Quick Actions در آیفون جدید تعبیه شده که با فشار بیشتر روی هر اپلیکیشن ظاهر شده و بسته به اپلیکیشن، میانبرهایی از آن را برای کاربر نمایان می‌کند. (در تصویر زیر کاملاً مشهود است)

3d touch

اپل توانسته با این فناوری جدید تقریباً بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد، اما اگر یک رقیب باشد که بیکار ننشسته و سعی در به‌کارگیری این فناوری برای پرچم‌داران آینده خود داشته باشد، آن کسی نیست جز سامسونگ!

بر اساس شایعاتی که از چین به گوش می‌رسد، این شرکت کره‌ای تبار یکی از اصلی‌ترین شرکای Synaptics در تولید تکنولوژی ClearForce بوده که به تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا از تکنولوژی لمس سه‌بعدی در محصولات خود استفاده کنند. بدیهی است که این شراکت سامسونگ و Synaptics منجر به استفاده سامسونگ از فناوری لمس حساس به فشار در نسل بعدی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S7 خواهد شد.

با این حال هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای تعبیه این سخت‌افزار حساس به فشار چگونه می‌خواهد بستر نرم‌افزاری مناسب را هم فراهم کرده و این دو را باهم هماهنگ کند. به‌هرحال واضح است که سامسونگ از هر تلاشی برای رقابت با اپل دریغ نکرده و قطعاً این مسئله به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال