کدام شرکت اولین تبلت دنیا را ساخت؟

خب، می دانید اپل ادعا دارد اولین تبلت دنیا را ساخته است ولی اینطور نیست، اولین تبلت ها چون به تولید انبوه نرسیدند شناخته نشده اند. مایکروسافت صاحب عنوان اولین سازنده ی تبلت دنیاست. در سال 1999 مایکروسافت با استخدام برترین متخصصین مرکز تحقیقات زیراکس شروع به کار بر روی پروژه ی تبلت خود به […]

خب، می دانید اپل ادعا دارد اولین تبلت دنیا را ساخته است ولی اینطور نیست، اولین تبلت ها چون به تولید انبوه نرسیدند شناخته نشده اند.

مایکروسافت صاحب عنوان اولین سازنده ی تبلت دنیاست. در سال 1999 مایکروسافت با استخدام برترین متخصصین مرکز تحقیقات زیراکس شروع به کار بر روی پروژه ی تبلت خود به نام مایکروسافت تبلت پی سی نمود. جالب است بدایند موسسه ی زیراکس یکی از موثرترین مجموعه ها در دنیای تکنولوژی امروز بوده است ولی گم نام مانده، مثلا استیو جابز ایده ماوس را از این موسسه به امانت گرفت و به نام شرکتش به تولید انبوه رساند!

در سال 2000 این ایده به تحقق پیوست و تبلت مایکروسافت تولید شد که با سیستم عامل ویندوز کار می کرد. هدف از تولید این دستگاه نت برداری و انجام امور تجاری بود و برای بخش سلامت نیز ثبت تجربیات بیمار در بسترش یکی از کاربرد ها این تبلت بود.

اولین تبلت های مایکروسافت که Tablet PCs نام گرفتند بدلیل مشکلات حل نشده ی فراوان در میان مردم محبوبیت نیافتند. مشکلاتی همچون سنگینی تبلت، عدم کارکردن صفحه ی لمسی با انگشتان دست و عدم وجود اپلیکیشن های اختصاصی از محبوبیت این تبلت کاست.

اما چرا ما اپل را بعنوان اولین سازنده ی تبلت می شناسیم در حالی که نوکیا دو سال بعد از مایکروسافت نیز تبلت تولید کرد. نمی توان از جادوی برند سخن گفت چون مایکروسافت به اندازه ی اپل در دنیا شناخته شده است. پاسخ این هنر تبلیغات فوق العاده اپل است، روزهایی را به یاد بیاورید که استیو جابز بر روی سن سالن همایش شرکتش در کوپرتینو می رفت و محصولی را معرفی می کرد و هر کسی که این صحنه را می دید چنین تصوری داشت: این دستگاه بهترین چیزی است که می توان تصور کرد!

شاید تیم کوک اکنون اینگونه مشتری را جذب نکند ولی تمامی موفقیت اپل که اکنون در دنیای الکترونیک می بینیم حاصل دسترنج استیو جابز است. به هر حال، فراموش نکنید مایکروسافت سازنده ی اولین تبلت دنیاست!

لینک کوتاه | منبع : tech-news.ir

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال