استارشیپ ممکن است با تغییر کاربری به سکونتگاه مداری تبدیل شود

استارشیپ به عنوان موشک مریخی قرار است برای ارسال فضانوردان به مریخ مورد استفاده قراربگیرد. اما این موشک می تواند قابلیت دیگری مانند استفاده به عنوان سکونتگاهی در مدار با کاربردهای فراوان داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس پیشنهاد ناسا برای تبدیل استارشیپ به سکونتگاه را مورد بررسی قرار […]

استارشیپ به عنوان موشک مریخی قرار است برای ارسال فضانوردان به مریخ مورد استفاده قراربگیرد. اما این موشک می تواند قابلیت دیگری مانند استفاده به عنوان سکونتگاهی در مدار با کاربردهای فراوان داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس پیشنهاد ناسا برای تبدیل استارشیپ به سکونتگاه را مورد بررسی قرار میدهد. در صورت تایید این پیشنهاد، موشک استارشیپ با قابلیت های متنوع امکان ارائه فعالیت های تجاری در مدار زمین را نیز خواهد داشت.

ناسا این موشک فضایی را یک گزینه با ظرفیت بالا در پیشرفت های فناورانه و اقتصاد جدید در مدار زمین می داند. ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۳۰ به کار خود پایان می دهد. به همین دلیل ناسا تلاش دارد تا خود را برای آینده پس از این تاریخ آماده کند.

تاکنون ناسا طی قرارداد با بسیاری از شرکت ها از ساخت ایستگاه های فضایی تجاری در مدار زمین حمایت کرده است. ماژول های این شرکت ها به ایستگاه فضایی متصل شده و قراراست در آینده به صورت مستقل در فضا قراربگیرند.

ناسا برای مأموریت فرود انسان نسخه ای از فضاپیمای استارشیپ را طی قراردادی انتخاب کرد. اسپیس ایکس نیز توسعه این وسیله نقلیه را با کاربردهای فراوان انجام داده است. اکنون این فضاپیما بیش از هر وقت دیگر به واقعیت نزدیک شده و با توجه به بوستر مرحله اپل سوپر هوی می تواند تا ۱۵۰ تن را به مدار زمین حمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال