آمریکا می‌گوید هواوی در تولید حجم انبوه پردازنده‌های ۷ نانومتری ناتوان است

ایالات متحده اعلام کرد هواوی امکان تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری در حجم انبوه را نخواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمریکا معتقد است امکان تولید پردازنده‌ها از جمله آنچه در گوشی میت ۶۰ پرو به کار رفته برای هواوی مقدور نیست. وزیر بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد هنوز هیچ مدرکی وجود […]

ایالات متحده اعلام کرد هواوی امکان تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری در حجم انبوه را نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمریکا معتقد است امکان تولید پردازنده‌ها از جمله آنچه در گوشی میت ۶۰ پرو به کار رفته برای هواوی مقدور نیست. وزیر بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این کمپانی چینی قادر به تولید انبوه پردازنده‌های پیشرفته باشد.

این در حالیست که هواوی اخیراً گوشی میت ۶۰ پرو را همراه با پردازنده ۷ نانومتری کرین ۹۰۰۰ اس رونمایی کرده است. طبق اعلام برخی منابع هزینه تولید و قیمت این پردازنده بسیار بالا است. اما هواوی گوشی‌های میت ۶۰ پرو را با قیمت بسیار پایین عرضه کرده به طوری که کاربران چینی برای خرید آن انگیزه بیشتری داشته باشند. رویترز به نقل از وزیر بازرگانی آمریکا نوشته است: هنوز مدرکی که نشان دهد هواوی می‌تواند این پردازنده‌ها را در مقیاس بزرگ تولید کند وجود ندارد. وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز تلاش دارد تا اطلاعات دقیقی درباره ساخت این پردازنده‌ها پیدا کند. زیرا معتقد است تولید این تراشه‌ها نقض تحریم‌ها توسط هواوی بوده است.

وزیر بازرگانی ایالات متحده در جلسه کمیته علمی مجلس نمایندگان نسبت به گزارش‌های مربوط به تولید گوشی پیشرفته هواوی ابراز ناراحتی کرده و برخی دیگر از نمایندگان نیز خواهان ممنوع شدن صادرات فناوری‌ها و قطعات به هواوی و SMIC شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال