Apple iPhone 6 بالاخره معرفی شد!

همانطور که برنامه ریزی شده بود، اپل در مراسمی که حدود 1 ساعت پیش شروع شد، پرچمدار بعدی تلفنهای هوشمندش یعنی آیفون 6 را معرفی کرد. تقریبا تمام مشخصات این تلفن هوشمند از قبل لو رفته بود، اما بار دیگر آنها را باهم مرور میکنیم: نمایشگر به کار رفته، 4.7 اینچ قطر داشته و با […]

همانطور که برنامه ریزی شده بود، اپل در مراسمی که حدود 1 ساعت پیش شروع شد، پرچمدار بعدی تلفنهای هوشمندش یعنی آیفون 6 را معرفی کرد.

تقریبا تمام مشخصات این تلفن هوشمند از قبل لو رفته بود، اما بار دیگر آنها را باهم مرور میکنیم:

نمایشگر به کار رفته، 4.7 اینچ قطر داشته و با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل عرضه شده است که چگالی 348 پیکسل بر اینچ را تولید میکند. اندازه خود دستگاه نیز 137.5 × 67 × 6.9 میلیمتر بوده و وزنی معادل 113 گرم را دارا میباشد.

پردازنده جدید Apple A8 به کار رفته در آن دارای دو هسته 1.4 گیگاهرتزی بوده و با فناوری 20 نانومتری طراحی شده است که باعث میشود خود پردازنده از نظر ابعاد، 13 درصد کوچکتر از پردازنده ی قبلی اپل یعنی Apple A7 باشد و از طرف دیگر به اندازه ی 25 درصد قدرت پردازشی CPU و 50 درصد قدرت پردازش گرافیکی آن افزایش یافته است.

آیفون 6 همچنین دارای 1 گیگابایت حافظه رم بوده و حافظه داخلی آن نیز در سه مدل 16، 64 و 128 گیگابایت عرضه خواهد شد. (مدل 32 گیگابایت وجود نخواهد داشت)

در بخش دوربین نیز شاهد یک سنسور جدید و کمی بزرگتر برای دوربین اصلی هستیم که سایز پیکسل های آن به 1.5 میکرون افزایش یافته است، اما رزولوشن دوربین همچنان 8 مگاپیکسل است و با وجود دیافراگم F/2.2 احتمالا شاهد عکس های کم نویزتر در محیط های تاریک باشیم.

در کنار دوربین پشت، شاهد یک فلاش دوگانه هستیم (درست مانند همان چیزی که HTC One M8 دارد) که برای بهبود رنگ در عکس هایی که با فلاش گرفته میشود، نقش خود را ایفا خواهند کرد.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080 × 1920 پیکسل با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه خواهد داشت که البته در حالت HD میتواند با سرعت های 120 و 240 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند.

بدنه آیفون 6 نیز از آلومینیوم فشرده در سه رنگ آلومینیوم سفید، طلایی و نوک مدادی ساخته شده و به لوگوی اپل که از جنس استیل میباشد، مزین شده است.

و در نهایت باتری 1810 میلی آمپری نیز بنابه گفته ی اپل به اندازه آیفون قبلی یا کمی بهتر پاسخگوی کاربران خواهد بود که شاید یکی از مهمترین ضعف های آیفون 6 را بتوان همین نکته عنوان کرد. (البته باید صبر کرد و دید که نتایج تست ها چه میگویند)

اپل درمورد قیمت این تلفن هوشمند بصورت خارج از قرارداد چیزی نگفته، اما در حالت قراردادی (در آمریکا) قیمت مدل 16 گیگابایت آن 199 دلار، مدل 64 گیگابایت 299 دلار و مدل 128 گیگابایت نیز 399 دلار خواهد بود. (پیش فروش در حالت قراردادی از 3 روز دیگر آغاز خواهد شد)

apple iphone 6 covers

لینک کوتاه | منبع : gsmarena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال