محتوای تبلیغاتی

5 نرم افزار CRM برتر با قابلیت گزارش سازی حرفه ای

یکی از ویژگی های ارزشمند در پلتفرم های CRM، قابلیت گزارش سازی است. این قابلیت تمام داده هایی که نرم افزار CRM شما جمع آوری کرده است را به صورت یک نمای کلی به شما نمایش می دهد. با کمک این ویژگی کاربردی می توانید روندها، شکاف های قیف فروش و فرصت هایی که برای […]

یکی از ویژگی های ارزشمند در پلتفرم های CRM، قابلیت گزارش سازی است. این قابلیت تمام داده هایی که نرم افزار CRM شما جمع آوری کرده است را به صورت یک نمای کلی به شما نمایش می دهد.

با کمک این ویژگی کاربردی می توانید روندها، شکاف های قیف فروش و فرصت هایی که برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی تان وجود دارد را در سریع ترین زمان متوجه شوید.

در این مقاله می توانید با 5 نرم افزار CRM ایرانی و خارجی که در زمینه گزارش سازی بهترینِ بازار هستند، آشنا شوید.

دلایل اهمیت قابلیت گزارش سازی CRM چیست؟

بدون شک ویژگی گزارش سازی یک نرم افزار CRM می تواند برای کسب و کار شما مزایای بی شماری داشته باشد. در ادامه به چند مورد از مزایای ضروری اشاره می کنیم.

تجربیات شخصی سازی شده

شناسایی علایق و تامین نیازهای مشتریان بالقوه برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار، ضروری است. گزارش CRM با ارائه جزئیات ارزشمندی در مورد مخاطبان شما در این زمینه کمک کننده است. این جزئیات جمعیت شناسی و رفتارهای مشتریان در سایت شما را شامل می شود.

با این بینش ها، می توانید تجربیات مشتری بالقوه خود را با پیام هایی که با آنها هماهنگ می شود، شخصی سازی کنید.

ایجاد روابط قوی

برای اینکه مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی تبدیل کنید، باید با آنها ارتباط خوبی را برقرار کنید. شما باید با مشتریان خود در ارتباط باشید تا وفاداری را تقویت کنید تا با احتمال بیشتری در آینده باز هم به کسب و کار شما مراجعه کنند.

یک گزارش CRM تمام جزئیات مورد نیاز برای ایجاد روابط طولانی مدت که به درآمد تبدیل می شود را نشان می دهد.

بازده ROI بالاتر

قابلیت گزارش سازی CRM به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه بالاتری را تجربه کنید. این قابلیت به شما اجازه می دهد به راحتی ترندها و شکاف ها را در قیف فروش خود پیدا کنید. همچنین برای تهیه گزارش های تجزیه و تحلیل در دپارتمان فروش می توانید از این قابلیت بهره ببرید.

با استفاده از این اطلاعات می توانید استراتژی های بازاریابی خودتان را بهینه کنید و حرفه های قیف فروش تان را برطرف کنید تا نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهید.

معرفی 5 نرم افزار CRM با قابلیت گزارش سازی حرفه ای

1.    salesforce

پلتفرم salesforce  دارای ویژگی های گزارش سازی بزرگی است که تقریبا بدون هیچ محدودیتی می توانید آنها را سفارشی سازی کنید. با کمک این بخش می توانید به آسانی به سوالات زیر پاسخ بدهید:

  • کدام محصولات پرفروش ترین هستند؟
  • کدام مشتری های بالقوه بیشترین ارزش را دارند؟
  • موفق ترین کمپین های بازاریابی کدام موارد بودند؟
  • مشتریان من چقدر راضی هستند؟

کافیست تاریخ و محدوده مورد نظرتان را از کادرهای کشویی ارائه در داشبورد گزارش انتخاب کنید و ابزار، گزارش های سفارشی را ایجاد می کند.

2.    Hubspot CRM

پلتفرم سی آر ام HubSpot این امکان را به شما می دهد تا بر اساس میزان درآمد معاملات در هر مرحله از پایپ لاین معامله، گزارش های پیش بینی را ایجاد کنید. CRM هاب اسپات پیش بینی ها را با محاسبه احتمال به نتیجه رسیدن معامله و میزان ارزشمندی آن برای درآمد اصلی کسب و کار، تفسیر می کند.

CRM هاب اسپات همچنین تیم های فروش را قادر می سازد تا عملکرد خود را به طور دقیق بررسی کنند. می توانید خلاصه ای از پیشرفت فروش تیم خودتان را دانلود کنید؛ این گزارش تعداد مشتری های بالقوه تخصیص یافته به هر نماینده و تعداد معاملات ایجاد شده در پایپ لاین که در نهایت با موفقیت بسته شدند را شامل می شود.

یکی از ویژگی های جالب گزارش سازی نرم افزار CRM هاب اسپات، تابلوی امتیازات نماینده آن است. با کمک این قابلیت می توانید ببینید که هر نماینده چند معامله را بسته و چقدر به بستن معاملات جدید نزدیک است. اگر می خواهید برای افزایش فروش در تیم خود کمی رقابت ایجاد کنید، تابلوی امتیازات یک راه عالی و منحصر به فرد به حساب می آید.

3.    Pipedrive CRM

از داشبورد CRM پایپ درایو می توانید تلاش های تیم فروش خود را بر اساس نرخ تبدیل، پیشرفت و معاملات برنده (یا از دست رفته) در دوره های سه ماهه، شش ماهه یا سالانه تقسیم کنید. این اعداد و ارقام به شما کمک می کند تا ببینید تیم فروش شما در کجا با گلوگاه مواجه است و کدام نمایندگان نسبت به سایرین در بستن معاملات دچار مشکل هستند. همچنین امکان تفکیک گزارش ها بر اساس هر نماینده در اختیارتان قرار دارد.

هنگامی که می دانید جایگاه هر یک از نمایندگان کجاست و دوره سه ماهه چگونه شکل می گیرد، می توانید از ابزار پیشرفته پیش بینی فروش پایپ درایو استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که تیم شما در مسیر مشخص شده هدایت می شود.

4.    CRM دانا

با قابلیت گزارش سازی فروش در نرم افزار CRM دانا، می توانید تمامی کارها را به راحتی کنترل کنید. همچنین با کمک این ویژگی می توانید وضعیت کسب و کارتان را با دوره های قبلی مقایسه کنید. سی آر ام Dana، گزارش های پرکاربردی را از میزان فروش ماهیانه و دوره ای در اختیار شما قرار می دهد.

با استفاده از این گزارش ها می توانید میزان فروش، رضایت مشتری، سود خالص و تمامی عواملی که به نوعی در مدیریت فروش موثرند را با دوره های قبلی مقایسه کنید. یکی از مزایای گزارش فروش CRM دانا این است که می توانید موثرترین روش فروش را شناسایی کنید.

امکان سفارشی سازی گزارش های ایجاد شده توسط دانا در دسترس است و این امکان را دارید تا فقط رکوردهای مورد نظرتان را در گزارش بیاورید. یکی دیگر از قابلیت های جذابی که بخش گزارش سازی CRM دانا ارائه می دهد، امکان به اشتراک گذاری گزارش ها با کارشناسان و سایر اعضای تیم است. این ویژگی برای مواقعی که به همفکری در مورد چالش ها و اجرای تغییرات نیاز دارید، فوق العاده کارآمد است.

5.    Copper CRM

قابلیت های گزارش سازی نرم افزار CRM کوپر با محوریت رسیدن به اهداف ساخته شده اند. در داشبورد گزارش CRM این نرم افزار، داشبوردی جداگانه تحت عنوان اهداف وجود دارد؛ بنابراین، مدیران فروش قابلیت نظارت را در اختیار دارند و می توانند به تیم های خود در برآورده کردن سهمیه ها کمک کنند.

در این بخش، مدیران فروش اهداف را به عنوان تارگت برای نمایندگان فروش خود تعیین، سپس پیشرفت تیم خود را در داشبورد پیگیری می کنند. مدیران فروش می توانند مجموعه ای از اهداف مختلف را با تمرکز روی موارد زیر ایجاد کنند:

تبدیل سرنخ: تعداد سرنخ هایی که یک تیم در یک دوره معین تبدیل می کند

فرصت های به دست آمده: تعداد فرصت هایی که یک تیم در یک دوره معین به دست می آورد

فعالیت ها: تعداد اقداماتی که یک تیم فروش در یک دوره معین انجام می دهد

درآمد فروش: چند معامله در یک دوره معین بسته می شود

ویژگی های گزارش CRM فقط به تعیین هدف محدود نمی شود. تیم های فروش این امکان را دارند تا با مقایسه مقدار فروش پیش بینی شده با مقدار واقعی، متوجه شوند که در مسیر قرار دارند یا خیر.

CRM با اندازه گیری ارزش کلی فرصت هایی که یک تیم فروش به دست آورده است، این کار را انجام می دهد. این اطلاعات سپس به ارزش وزنی فرصت های باز که هنوز در پایپ لاین تیم هستند، اضافه می شود.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.