آگهی کسب و کارها

نگاهی به ابزار و امکانات تازه‌ی پلتفرم الوکام

الوکام یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانیِ برگزاری رویداد آنلاین مانند برگزاری وبینار، جلسه آنلاین و کلاس مجازی است. این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، امکانات، و ابزار‌های مختلف این پلتفرم می‌پردازد. رویدادهایی مانند کلاس آنلاین، وبینار، و جلسه‌ی آنلاین به بستری مناسب نیاز دارد تا پاسخ‌گوی نیازهای مختلف برگزارکنندگان باشد. مسائلی مانند ارتباط اینترنتی پایدار و […]

الوکام یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانیِ برگزاری رویداد آنلاین مانند برگزاری وبینار، جلسه آنلاین و کلاس مجازی است. این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، امکانات، و ابزار‌های مختلف این پلتفرم می‌پردازد. رویدادهایی مانند کلاس آنلاین، وبینار، و جلسه‌ی آنلاین به بستری مناسب نیاز دارد تا پاسخ‌گوی نیازهای مختلف برگزارکنندگان باشد. مسائلی مانند ارتباط اینترنتی پایدار و کیفیت مطلوب صدا و تصویر و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه از اولین دغدغه‌های برگزارکنندگان رویدادهای آنلاین است. اما کاربران رویداد آنلاین نیازهای مهم دیگری هم دارند که پلتفرمی کارامد باید راه حل‌هایی برای برطرف کردن این نیازها داشته باشد. به عبارت دیگر، رویداد آنلاین چیزی فراتر از صدا و تصویر خوب و ارتباط اینترنتی پایدار است.

در این مقاله تازه‌ترین ویژگی‌های الوکام را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آپدیت‌ها و امکانات تازه‌ی الوکام کدام بخش از نیازهای مخاطب را برطرف می‌کند؟

از تخته وایت‌برد تعاملی تا رویداد سه زبانه

پلتفرم الوکام ویژگی‌هایی دارد که کیفیت رویداد آنلاین را افزایش می‌دهد، ویژگی‌هایی که بر اساس نیاز کاربرها طراحی شده است. برای مثال تخته وایت برد تعاملی را در نظر بگیرید؛ تخته وایت برد ابزاری بود که از ابتدا در محیط پلتفرم وجود داشت و برای کلاس آنلاین و جلسه‌ی آنلاین و وبینار ابزاری کاربردی محسوب می‌شد. اما چند ماه پیش از نگارش این مقاله، ویژگی تعاملی بودن هم به این ابزار اضافه شد تا مثلاً سر کلاس آنلاین دانش‌آموزها هم بتوانند در فرایندی گروهی شرکت کنند و با کمک هم تمرین‌ها و مسئله‌ها را حل کنند. یا تصور کنید همین ویژگی در جلسه‌های ایده‌پردازی آنلاین تا چه حد می‌تواند مفید و کاربردی باشد. یا مثلاً ویژگی چند زبانه بودن الوکام در تدریس زبان و یا برگزاری جلسه‌ آنلاین با شرکای تجاری خارجی بسیار کاربردی خواهد بود. در ادامه، ابتدا نگاهی کلی به مهم‌ترین و تازه‌ترین آپدیت‌ها می‌اندازید و سپس یکی دو مورد از آپدیت‌هایی که به‌زودی، در آینده‌ای بسیار نزدیک، به الوکام اضافه می‌شود را مرور می‌کنید.

تازه‌ترین آپدیت‌های الوکام

تازه‌ترین به‌روزرسانی‌های الوکام مواردی را در بر می‌گیرد که طیف متنوعی از نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. در نگاهی کلی، مهم‌ترین و جدیدترین آپدیت‌های الوکام عبارتند از:

  • محیط چند زبانه: الوکام ابتدا زبان انگلیسی را به محیط کاربری خود اضافه کرد و مدتی بعد هم زبان عربی به این پلتفرم اضافه شد. بنا بر این کاربران مختلف، مانند مدرسان زبان یا فعالان اقتصادی و یا برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی و وبینارهای تخصصی، می‌توانند به فراخور نیازشان از محیط انگلیسی‌زبان یا عرب‌زبان الوکام استفاده کنند و کاربری بهتری داشته باشند.
  • شخصی‌سازی لوگو: با این قابلیت کاربران و نهادهای مختلف می‌توانند، بنا به استراتژی‌ها و سیاست‌های برندینگ‌ سازمانی‌شان، از لوگو سازمانی و شخصی خودشان به جای لوگو الوکام استفاده کنند. این ویژگی برای سازمان‌هایی مانند نهادهای دولتی، کسب و کارهای بزرگ بین‌المللی، بانک‌ها، و همین طور شرکت‌هایی که تأکید زیادی روی برندینگ و پرستیژ سازمانی‌شان دارند کارامد باشد.
  • دامنه‌ی اختصاصی: چنانچه سازمان شما سازمانی بزرگ با همکاران پر تعداد باشد، می‌توانید برای برگزاری رویداد از دامنه‌ی اختصاصی استفاده کنید و یا حتی رویداد آنلاین را در محیط وب سایت سازمان خودتان برگزار کنید. این انتخاب، علاوه بر تقویت برندینگ سازمان یا نهاد یا شرکت شما، می‌تواند حضور در رویداد را برای مدعوین نیز راحت‌تر کند. مثلاً کافی است نشانی سایت شما را با پسوند رویداد وارد کنند تا وارد کلاس آنلاین یا وبینار یا جلسه‌ی کاری مد نظر شما شوند.
  • تخته وایت برد تعاملی: همان طور که قبل‌تر هم مرور کردید، تخته وایت ‌برد تعاملی یکی از ویژگی‌هایی است که به پویاتر شدن و تعاملی‌تر شدن رویداد کمک می‌کند. تخته وایت برد تعاملی تمام ابزارهای تخته وایت برد قبلی را دارد و، علاوه بر آن، امکان استفاده‌ی تعاملی و مشترک شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کند.

آپدیت‌هایی که به‌زودی به الوکام اضافه می‌شوند…

مواردی که تا اینجای مقاله خواندید، مهم‌ترین و تازه‌ترین به‌روزرسانی‌های اجراشده در الوکام بود. همان طور که بالاتر هم ذکر شد، بنا به اظهارات مدیران پلتفرم الوکام، این به‌روزرسانی‌ها بر اساس نیازها و گزارش‌های کاربران انجام شده است و طراحی و اجرای آن‌ها بر اساس ارتباط هر روزه با کاربران و بر اساس تعاملات گروه پشتیبانی و فروش با گروه طراحی و ساخت و گروه‌های اجرایی و فنی الوکام صورت گرفته است. به همین دلیل هم این به‌روزرسانی‌ها به فراخور نیاز کاربران هر روز گسترده‌تر و دقیق‌تر می‌شود. در ادامه به‌روزرسانی‌هایی را مرور می‌کنید که قرار است به‌زودی به الوکام اضافه شود و محیط رویداد را کاربردی‌تر و کامل‌تر کند. مهم‌ترین آپدیت‌هایی که تقریباً مراحل اجرایی‌شان طی شده و آماده‌ی پیاده‌سازی هستند تا کاربرها در رویدادهاشان از آن‌ها استفاده کنند این دو مورد است:

  • قابلیت تبدیل گفتار به متن: همان طور که از عنوانش پیداست، کافی است کاربر صحبت کند تا حرف‌هایش به متن نوشتاری تبدیل شود. این ویژگی برای کاربران ناشنوا می‌تواند بسیار مفید باشد و همچنین مثلاً در مواردی مانند تهیه‌ی صورت جلسه بسیار کاربردی خواهد بود.
  • ضبط سروری: ضبط سروری کاملاً مشابه ضبط لوکال است و فقط مدیر رویداد می‌تواند رویداد را ضبط کند. با این تفاوت که در اولی شما رویداد را در سیستم خودتان ذخیره می‌کنید و مثلاً بخشی از فضای هارد شخصی‌تان را به آن اختصاص می‌دهید، اما با استفاده از قابلیت ضبط سروری، رویداد را روی سرورهای الوکام ذخیره می‌کنید و فضای سیستم‌تان اشغال نمی‌شود. ضمناً به اشتراک گذاشتن رویداد نیز برای‌تان ساده‌تر می‌شود و کافی است فقط لینک رویداد ذخیره‌شده را با دیگران به اشتراک بگذارید تا با استفاده از آن لینک به فایل ذخیره‌شده دسترسی پیدا کنند.

بنا به گفته‌ی مدیران و مسئولان اجرایی الوکام، به‎‌روزرسانی‌های دیگری هم به‌زودی به این فهرست اضافه می‌شود که برای کاربران و برگزارکنندگان رویداد آنلاین و همین طور شرکت‌کنندگان می‌تواند بسیار مهم و مفید باشد. ما هم منتظر اضافه شدن این آپدیت‌ها می‌مانیم تا ببینیم مسئولان اجرایی الوکام چه قدر در محقق کردن این وعده موفق بوده‌اند.

salb-techna