هوش مصنوعی مصرف آب در شرکت های فناوری را تا ۳۴ درصد افزایش داد

گزارش های زیست محیطی مربوط به مایکروسافت و گوگل نشان می دهد این دو شرکت به دلیل استفاده از فناوری هوش مصنوعی مجبور به استفاده از آب بیشتر شده اند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش زیست محیطی اخیر مایکروسافت نشان می دهد این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ درصد افزایش […]

گزارش های زیست محیطی مربوط به مایکروسافت و گوگل نشان می دهد این دو شرکت به دلیل استفاده از فناوری هوش مصنوعی مجبور به استفاده از آب بیشتر شده اند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش زیست محیطی اخیر مایکروسافت نشان می دهد این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ درصد افزایش مصرف آب داشته است. بدین ترتیب میزان آب مصرفی این غول فناوری به ۶.۴ میلیارد لیتر رسیده است. گزارش مشابه گوگل نیز نشان دهنده افزایش مصرف آب به میزان ۲۰ درصد در این شرکت بوده است.

گزارش های قبلی در مورد آموزش ChatGPT نشان میداد این فرایند همزمان با مصرف ۷۰۰ هزار لیتر آب بوده است. همچنین طبق تخمین ها گفت و گوی ۲۵ الی ۵۰ سوالی یک کاربر با این فناوری به میزان ۵۰۰ میلی لیتر آب نیاز دارد.

مراکز داده مبتنی بر هوش مصنوعی برای خنک شدن به سیستم های بزرگ آبی برای جلوگیری از گرم شدن سرورها نیاز دارند. از طرفی محاسبات مبتنی بر این فناوری نیز خود به انرژی نیاز دارد. این موضوع یعنی عملیات مورد نظر به برق بیشتر و مصرف آب بیشتر نیاز خواهد داشت. در مواردی که تولید برق توسط نیروگاه های ترموالکتریک انجام میشود میزان مصرف آب بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال