چت بات هوش مصنوعی ChatGPT می‌توانست برای همیشه اینستاگرام را تعطیل کند

عرضه هوش مصنوعی ChatGPT مبتوانست برای شرکت متا دردسرساز شود. دانشمند ارشد هوش مصنوعی این شرکت در مورد این چت بات به مارک زاکربرگ هشدار داده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ارشد متا یان لیکان هفته‌ها قبل از عرضه چت بات شرکت OpenAI به مدیرعامل شرکت در مورد این فناوری […]

عرضه هوش مصنوعی ChatGPT مبتوانست برای شرکت متا دردسرساز شود. دانشمند ارشد هوش مصنوعی این شرکت در مورد این چت بات به مارک زاکربرگ هشدار داده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ارشد متا یان لیکان هفته‌ها قبل از عرضه چت بات شرکت OpenAI به مدیرعامل شرکت در مورد این فناوری هشدار داده و اعلام کرده بود برای انتشار دستیار هوش مصنوعی خود تلاش بیشتری کند.

در آن زمان لیک ان اعلام کرد در صورتی که متا در زمینه هوش مصنوعی پیشرفتی نداشته باشد در آینده باید منتظر انقراض فیسبوک و اینستاگرام باشد. ذاکربرگ قصد داشت متا در زمینه هوش مصنوعی به عنوان یک شرکت پیشرو شناخته شود. همچنین این شرکت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود از قبیل فیسبوک اینستاگرام و واتساپ مورد استفاده قرار داده بود.

به همین دلیل زاکربرگ انتشار هرچه سریع‌تر مدل هوش مصنوعی منبع باز خود را آغاز کرد. هوش مصنوعی Genesis با مدل زبان بزرگ توسط تیم لیکان ساخته شد و پس از آن به LLaMA تغییر نام داده و در دسترس محققان در خارج از شرکت قرار گرفت.

در این میان متا تنها شرکت ارائه کننده هوش مصنوعی نبوده و رقبای فنی آن مانند گوگل و مایکروسافت نیز شکست دادن OpenAI  راه‌اندازی چت بات خود تلاش‌های بسیاری انجام دادند. همزمان با انتشار هوش مصنوعی متا موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت نیز برای کاربران منتشر شد. سپس نسخه بتای چتبات بارد توسط گوگل رونمایی شد که به دلیل انتشار عجله‌ای و نادرست با خطاهای بسیار واقعی همراه بود.

آن زمان تاکنون متا تجربه هوش مصنوعی و انتشار آن را متوقف نکرده و با انتشار Llama 2 نسخه دوم مدل اولیه خود را عرضه کرد. شرکت با معرفی جدیدترین نسل عینک‌های هوشمند خود ده ها چت هوش مصنوعی را نیز رونمایی کرده که برخی از آنها می‌توانند نقش افراد مشهور را بازی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال