هر بار چت با ChatGPT برابر با مصرف یک بطری آب است

گزارش جدیدی در مورد استفاده کاربران از چت بات ChatGPT نشان می دهد در هر بار استفاده از ابن فناوری یک بطری آب برای خنک کردن تراشه ها مصرف خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امروزه هوش مصنوعی مولد یکی از بحث های داغ محسوب میشود. بسیاری از شرکت های بزرگ […]

گزارش جدیدی در مورد استفاده کاربران از چت بات ChatGPT نشان می دهد در هر بار استفاده از ابن فناوری یک بطری آب برای خنک کردن تراشه ها مصرف خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امروزه هوش مصنوعی مولد یکی از بحث های داغ محسوب میشود. بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت نیز در حال اضافه کردن این قابلیت به سرویس های خود هستند تا بتوانند از این طریق طیف گسترده ای از کاربران را جذب این سرویس ها کنند. اما تامین آب مورد نیاز برای خنک کردن تراشه ها یکی از مشکلات اساسی این فناوری محسوب می‌شود. طبق آمار ارائه شده، هزینه سرپا نگه داشتن چت بات ChatGPT توسط OpenAI در یک روز بیش از ۷۰۰.۰۰۰ دلار است. همچنین هربار که یک کاربر با Copilot و ChatGPT گفتگو می کند برابر با مصرف یک بطری آب برای خنک کردن تراشه ها است.

دو شرکت مایکروسافت و OpenAI برای سیستم خنک کنندگی تراشه های هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری های بسیاری را انجام داده اند. زیرا گرمای تولید شده در اثر استفاده از این تراشه ها، باعث ذوب آنها خواهد شد. تراشه ۱۲۸ هسته ای مایکروسافت که اخیرا توسط این شرکت رونمایی شده برای پردازش سریع تر هوش مصنوعی بوده و طبق اطلاعات منتشر شده در آن از یک صفحه سرد جهت خنک سازی و جلوگیری از گرمای بیش از اندازه استفاده شده است. در این صفحه نوعی مایع خنک کننده نیز استفاده شده که می تواند از گرم شدن این تراشه قدرتمند جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال