هواوی به تنهایی باعث رشد ۳۴ میلیارد دلاری بازار سهام چین شد

هواوی با رونمایی از گوشی میت ۶۰ پرو توانست در زمانی اندک باعث رشد بسیار سریع ارزش سهام شرکای تجاری خود شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی اکنون یکی از شرکت‌های چینی محسوب می‌شود که به تنهایی نماد پیشرفت مستقل در صنعت فناوری است. این شرکت توانست بدون حضور در بازارسهام، […]

هواوی با رونمایی از گوشی میت ۶۰ پرو توانست در زمانی اندک باعث رشد بسیار سریع ارزش سهام شرکای تجاری خود شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی اکنون یکی از شرکت‌های چینی محسوب می‌شود که به تنهایی نماد پیشرفت مستقل در صنعت فناوری است. این شرکت توانست بدون حضور در بازارسهام، ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ چینی را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش سهام آنها شود.

البته این ماجرا پس از رونمایی از میت ۶۰ پرو آغاز شد. گوشی جدید هواوی مجهز به پردازنده چینی توانست با اتصال به شبکه 5G و در حالی که بازار موبایل در رکود نسبی قرار داشت باعث جلب توجه کاربران چینی شود.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، فروش هواوی از طریق میت ۶۰ پرو حتی سهام شرکت‌های خرده فروشی را نیز رونق بخشیده است. طبق بررسی‌های انجام شده ۳۲ تامین کننده هواوی پس از عرضه میت ۶۰ پرو با افزایش ارزش سهام روبرو شده و مجموعاً حدود ۳۴ میلیارد دلار به ارزش سهام آنها اضافه شد. این در حالیست که بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان با افت ارزش سهام روبرو بوده‌اند. دولت چین با حمایت از هواوی توانست قیمت فروش میت ۶۰ پرو را در سطح منطقی قرار دهد به طوری که این گوشی از آیفون و محصولات دیگر نیز در بازار چین با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد.

هواوی از سال‌ها پیش تاکنون تحت تنش‌های تجاری ایالات متحده قرار داشته و تحریم‌های سخت آمریکا مانع از دسترسی این شرکت به فناوری‌ها و پردازنده‌های جدید شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال