بازوهای رباتیک جدید می‌توانند کاربران را به خود وابسته کنند

پژوهشگرانی از دانشگاه توکیو نوعی بازوی رباتیک توسعه دادند که در آن امکان اتصال به پشت کاربر برای تعامل اجتماعی بهتر فراهم شده است. این اندام‌های رباتیک می‌توانند به بدن کاربر اضافه شده و یا از آن حذف شوند. به گفته محققان هدف از توسعه این بازوهای رباتیک تعامل اجتماعی بیشتر بین کاربران آنها است. […]

پژوهشگرانی از دانشگاه توکیو نوعی بازوی رباتیک توسعه دادند که در آن امکان اتصال به پشت کاربر برای تعامل اجتماعی بهتر فراهم شده است. این اندام‌های رباتیک می‌توانند به بدن کاربر اضافه شده و یا از آن حذف شوند. به گفته محققان هدف از توسعه این بازوهای رباتیک تعامل اجتماعی بیشتر بین کاربران آنها است. در آینده می‌توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که از این اندام‌های رباتیک پوشیدنی استفاده می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند این اندام‌ها را در بخشی از تعاملات خود با یکدیگر مبادله کرده و یا در اختیار دوستان خود قرار دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در آزمایشی که روی کاربران برای استفاده از این بازوهای رباتیک انجام شد  پس از جدا کردن آنها احساس کردند برای بازوها دلتنگ شده‌اند.

به گفته پژوهشگران ممکن است در آینده کاربران نسبت به اندام مصنوعی خود احساس مالکیت شخصی داشته باشند. در بیانیه‌ای که این پژوهشگران منتشر کرده‌اند آمده است: اضافه کردن قابلیت سفارشی سازی بازوهای رباتیک با هدف ایجاد مالکیت فردی یا احتماعی نسبت به یک عضو مصنوعی در بین افراد متفاوت و اشتراک آنها برنامه بعدی تحقیقات ما خواهد بود.

در واقع بازوهای رباتیک جدید می توانند انسان‌ها را به نوعی سایبورگ تبدیل کنند. پژوهشگران ژاپنی در ادامه توضیحات خود گفته‌اند توسعه این بازوهای رباتیک پوشیدنی در آینده می‌توانند به مرحله‌ای برسد که در آن فناوری سایبورگ دیجیتال ایجاد و گسترش پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال