تحریک مغز بدون جراحی می‌تواند امید جدیدی برای درمان زوال عقل باشد

محققان برای درمان زوال عقل از تحریک مغز بدون جراحی استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از فناوری جدید فرکانس بالا توانستند به طور موفقیت آمیز نورون‌های موجود در هیپوکامپ را تحریک کرده و از آن برای بهبود اختلال شناختی در افراد مسن استفاده کنند. این درمان غیر تهاجمی […]

محققان برای درمان زوال عقل از تحریک مغز بدون جراحی استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از فناوری جدید فرکانس بالا توانستند به طور موفقیت آمیز نورون‌های موجود در هیپوکامپ را تحریک کرده و از آن برای بهبود اختلال شناختی در افراد مسن استفاده کنند. این درمان غیر تهاجمی می‌تواند یکی از راه‌های بالقوه برای بهبود حافظه در افراد مبتلا به اختلال شناختی و همچنین بیماری آلزایمر و دیگر مدل‌های زوال عقل محسوب شود.

در این مطالعه که توسط دانشمندان کالج امپریال لندن انجام شده است تحریک مغزی با تداخل زمانی شناخته می‌شود که در آن دو میدان الکتریکی با فرکانس بالا و به صورت بی ضرر به مغز ارسال خواهد شد. این پرتوها دارای ۲۰۰۰ هرتز و ۲۰۰۵ هرتز بوده و در قسمت عبوری خود یک جریان سوم ۵ هرتزی نیز ایجاد خواهند کرد. در واقع جریان سوم به عنوان کلید اصلی در این روش می‌تواند به سلول‌های مغزی کمک کند.

جریان ۵ هرتزی ایجاد شده در هیوکامپ سلول‌ها را تحریک کرده و همچنین بر بافت سالم نیز تاثیری نخواهد گذاشت. دانشمندان امیدوارند با استفاده از این روش نورون‌های بیمار مجدداً به فعالیت بازگشته و همچنین سلول‌های آسیب دیده در اثر آلزایمر از جمله میتوکندری‌ها دوباره احیا شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال