دریافت چراغ سبز اسپیس ایکس برای دومین پرواز آزمایشی استارشیپ

در صورتی که آژانس‌های متعدد چراغ سبز اولیه را به اسپیس ایکس نشان دهند این شرکت می‌تواند آزمایش پرواز بعدی استارشیپ را آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس توانسته برخی مجوزهای اولیه را برای پرتاب موشک عظیم استارشیپ آغاز کند. این در حالی است که از اولین آزمایش پرواز […]

در صورتی که آژانس‌های متعدد چراغ سبز اولیه را به اسپیس ایکس نشان دهند این شرکت می‌تواند آزمایش پرواز بعدی استارشیپ را آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس توانسته برخی مجوزهای اولیه را برای پرتاب موشک عظیم استارشیپ آغاز کند. این در حالی است که از اولین آزمایش پرواز مداری استارشیپ تنها ۷ ماه گذشته است. اولین پرتاب استارشیپ در نهایت به یک انفجار تماشایی در هوا منجر شد. اسپیس ایکس از یک ماه پیش تاکنون در حالت آماده باش برای دریافت تایید نهایی بوده است. این پرتاب از تاسیسات این شرکت در تگزاس انجام خواهد گرفت و بین ساعت ۷ صبح به وقت ایالات متحده یک پنجره راه‌اندازی ۲ ساعته خواهد داشت.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در روز چهارشنبه از اعطای مجوز پرتاب برای پرواز استارشیپ به اسپیس ایکس خبر داده بود. سازمان خدمات مربوط به حیات وحش و ماهی ایالات متحده با بررسی‌های انجام گرفته در مورد برنامه زیست محیطی 2022 اعلام کرد این پرتاب تغییرات زیست محیطی نخواهد داشت.

طبق گفته این آژانس اداره هوانوری فدرال با ارزیابی کتبی این برنامه تشخیص داده است که این شرکت میتواند تمامی الزامات ایمنی زیست محیطی و مسئولیت مالی و سیاسی را بر عهده گرفته و آنها را برآورده کند. با وجود صدمات زیاد در اولین آزمایش پرواز مداری این شرکت توانست علاوه بر ترمیم آسیب‌های ایجاد شده در کمتر از ۷ ماه زیرساخت پرتاب و موشک را ارتقا دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال