کالبد شکافی میت ۶۰ هواوی نشان دهنده پیشرفت چشمگیر صنعت تراشه سازی چین است

هفته گذشته گوشی جدید هواوی با نام میت ۶۰ پرو رونمایی شد. اکنون کالبد شکافی این پرچمدار نشان می‌دهد تراشه کرین ۹۰۰۰ اس به کار رفته در این گوشی به لیتوگرافی ۵ یا ۷ نانومتری مجهز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه مورد استفاده در گوشی هواوی میت ۶۰ پرو یکی […]

هفته گذشته گوشی جدید هواوی با نام میت ۶۰ پرو رونمایی شد. اکنون کالبد شکافی این پرچمدار نشان می‌دهد تراشه کرین ۹۰۰۰ اس به کار رفته در این گوشی به لیتوگرافی ۵ یا ۷ نانومتری مجهز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه مورد استفاده در گوشی هواوی میت ۶۰ پرو یکی از ویژگی‌های قدرتمند این گوشی محسوب می‌شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این گوشی دارای مشخصات فنی قدرتمند بوده و به تماس ماهواره‌ای نیز مجهز است.

طبق گزارش منتشر شده توسط رویترز و تک اینسایت، تراشه بکار رفته دارای لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت SMIC است. مشخصات این تراشه نشان دهنده پیشرفت چشمگیر این صنعت در کشور چین است. همچنین نشان می دهد دولت این کشور چگونه توانست عملکرد مناسبی در تقویت این صنعت داشته باشد. این گوشی با پشتیبانی از فناوری 5G ارائه شده و بیانگر ورود مجدد هواوی به بازار گوشی های 5G خواهد بود. فناوری تولید این تراشه کمی پیچیده به نظر می رسد. درون آن یک هسته فرکانس ۲.۶۲ بهمراه سه هسته ۲.۱۵ گیگاهرتزی قرار دارد.‌ علاوه بر آن ۴ هسته کم مصرف نیز در آن قرار گرفته است. ساخت این تراشه در منابع مختلف دارای مشخصات متفاوتی است. برخی از منابع می گویند در ساخت آن از لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده شده است. البته در این بین هنوز هواوی و SMIC نسبت به اخبار منتشر شده واکنشی نشان نداده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال