نتیجه پژوهش روی ChatGPT؛ امکان تشخیص درست بیماری وجود ندارد

گروهی از پژوهشگران در ژاپن و آمریکا مطالعه جدیدی را روی ChatGPT انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این چتبات هنوز امکان تشخیص درست بیماری‌ها را ندارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  فناوری هوش مصنوعی جدید ChatGPT که می‌تواند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد بسیار سودمند بوده اما در زمینه […]

گروهی از پژوهشگران در ژاپن و آمریکا مطالعه جدیدی را روی ChatGPT انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این چتبات هنوز امکان تشخیص درست بیماری‌ها را ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  فناوری هوش مصنوعی جدید ChatGPT که می‌تواند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد بسیار سودمند بوده اما در زمینه تشخیص بیماری و ارائه کردن توصیه دقیق نیست.

یه گروه پژوهشی از ژاپن و آمریکا در مطالعه‌ای متوجه شدند دقت این چت بات در تشخیص بیماری و توصیه آن به مشاوره پزشکی نیاز به پیشرفت بیشتری دارد.

این گروه پژوهشی متشکل از چند موسسه از جمله دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو در پژوهش جدید خود پاسخ‌های درست و دقیق این چتبات را برای بیماری‌های رایج از جمله سندروم تونل کارپال در ارتوپدی مورد بحث قرار دادند. تومایوکی کروویوا یکی از پژوهشگران این پروژه در این مورد گفته است دقت و تشخیص ChatGPT برای این بیماری یا چندان سازگار نبوده است. تشخیص عمان برای برخی بیماری‌ها ۱۰۰ بوده اما برای برخی دیگر از جمله میلوپاتی دهانه رحم تنها به ۴ درصد رسیده بود.

همچنین این چت بات در توصیه به مشاوره پزشکی نیز ناسازگاری‌هایی داشته است. هرچند که این چت بات تقریباً در ۸۰ درصد از پاسخ‌های خود مشاوره پزشکی را توصیه کرده است. این برای نخستین بار است که درجه توصیه‌های مشاوره پزشکی و تکرارپذیری این چت بات در تشخیص ارزیابی بیماری مورد پژوهش قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال