استفاده از چت ChatGPT میتواند باعث عملکرد منفی کارمندان شود

مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد کارمندانی که از ابزارهای هوش مصنوعی از قبیل ChatGPT استفاده می‌کنند عملکرد بدتری نسبت به دیگر کارکنان خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه مشاوران بوستون مطالعه‌ای را روی برخی از کارمندان انجام داده‌اند که طی آن مشخص شد کارمندانی که از هوش‌های مصنوعی از قبیل […]

مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد کارمندانی که از ابزارهای هوش مصنوعی از قبیل ChatGPT استفاده می‌کنند عملکرد بدتری نسبت به دیگر کارکنان خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه مشاوران بوستون مطالعه‌ای را روی برخی از کارمندان انجام داده‌اند که طی آن مشخص شد کارمندانی که از هوش‌های مصنوعی از قبیل چت ChatGPT استفاده می‌کنند ممکن است دچار خطا شده و بدین ترتیب عملکرد آنها نیز نسبت به دیگر کارکنان ضعیف‌تر خواهد بود.

موسسه بوستون سالتینگ گروپ نتایج مطالعه خود را به این صورت ارائه کرده است در صورتی که از ChatGPT به عنوان میانبر در محل کار استفاده شود ممکن است کاربر خود را به مسیر خطا راهنمایی کند.

این گروه مشاوران معتقدند عملکرد شغلی افراد در اثر استفاده از هوش مصنوعی هنگام کار آسیب می‌بیند. با توجه به این مطالعه آزمایشی نیز توسط گروهی از محققان هاروارد وارتون و MIT انجام گرفت تا بهره‌وری و کیفیت کار کارمندان در صورت دسترسی به هوش مصنوعی بررسی شود.

در این آزمایش مشخص شد در برخی موارد هوش مصنوعی امکان ارائه خلاقیت‌های لازم را نداشته و راهکار مناسبی نیز ارائه نکرده است همچنین برخی راهکارهای اشتباه باعث شده تا استفاده کنندگان از آن از مسیر اصلی خود خارج شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال