[کنفرانس اپل] با تکنولوژی 3D Touch اپل بیشتر آشنا شوید: اضافه شدن یک لایه‌ی کاملا جدید

احتمال شما نیز به یاد دارید که شرکت اپل با عرضه‌ی مک‌بوک خود، تکنولوژی Force Touch را نیز معرفی کرد، تکنولوژی جدیدی که می‌تواند طیف وسیعی از نوآوری‌ها و دستورات جدید در دستگاه‌های هوشمند را به همراه داشته باشد. پس از انتشار اطلاعاتی در مورد اینکه اپل می‌خواهد از نسل جدید تکنولوژی Force Touch با نام […]

احتمال شما نیز به یاد دارید که شرکت اپل با عرضه‌ی مک‌بوک خود، تکنولوژی Force Touch را نیز معرفی کرد، تکنولوژی جدیدی که می‌تواند طیف وسیعی از نوآوری‌ها و دستورات جدید در دستگاه‌های هوشمند را به همراه داشته باشد. پس از انتشار اطلاعاتی در مورد اینکه اپل می‌خواهد از نسل جدید تکنولوژی Force Touch با نام “3D Touch” در پرچم‌داران جدید خود استفاده نماید، توجه بسیاری از افراد در کنفرانس شب گذشته اپل به این موضوع جلب شد و این موضوع نیز حقیقت پیدا کرد; اپل تکنولوژی 3D Touch را به صورت کامل معرفی نمود.

اما وظیفه‌ی تکنولوژی 3D Touch چیست؟ همانند Force Touch که در ساعت هوشمند اپل نیز استفاده شده، صفحه‌نمایش‌ آیفون‌های جدید می‌توانند در سه سطح مختلف ضربه زدن سبک، متوسط و سنگین، عملکرد مختلفی داشته و امکانات متفاوتی را پیش روی کاربران قرار دهند. تفاوت Force Touch و 3D Touch نیز در تعداد لایه‌هاست، لایه‌هایی که تعداد آنها در تکنولوژی 3D Touch به عدد “سه” رسیده است.

البته با توضیح عملکرد این تکنولوژی چندان سخت نیست اما بگذارید به کمک یک مثال، این تکنولوژی را به صورت کامل تشریح کنیم. کاربران قادر خواهند بود به وسیله‌ی تکنولوژی 3D Touch، از وظایف از پیش تعریف شده برای نرم‌افزارهای اختصاصی اپل استفاده کنند. به عنوان مثال زمانی که شما آیکون مربوط به اپلیکیشن Apple Maps را با فشار آوردن زیاد به صفحه‌نمایش انتخاب می‌کنید، به سرعتی به بخش مسیریابی نرم‌افزار وارد شده و تنها وارد محیط داخلی نرم‌افزار نمی‌شود. یا هنگامی که با فشار آوردن زیاد (سنگین – درجه‌ی سوم از فشار آوردن به صفحه‌نمایش) بر روی صفحه‌نمایش، اپلیکیشن Camera را انتخاب می‌کنید، می‌توانید مستقیما از دوربین سلفی گوشی استفاده نمایید. باید بدانید که از این تکنولوژی در تمامی اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل می‌توان استفاده کرد و زمانی که با صفحه‌نمایش را با سطوح مختلف فشار، لمس می‌کنید، امکان انجام کارهای متفاوتی را خواهید داشت.

البته تصور نکنید که منظور از فشار آوردن زیاد یا “سنگین”، لِه کردن صفحه‌نمایش و یا درگیر شدن با آن می‌باشد! نه اینگونه نیست، برخی از کاربران تصور می‌کنند که برای استفاده از این تکنولوژی، نیاز به فشار آوردن بسیار زیاد می‌باشد، در صورتی که صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به قدری حساس هستند که اگر تنها کمی انرژی بیشتری به آنها وارد شوند، از خود واکنش متفاوتی نشان دهند.

همانطور که باید حدس زده باشید، از تکنولوژی 3D Touch می‌توان در بازی‌ها نیز بهره برد و این اطمینان نیز داده شده که واقعا بتوان به کمک این تکنولوژی، کنترل بهتری بر روی بازی داشت. به عنوان مثال، ضربه‌های سبک به صفحه‌نمایش می‌تواند شلیک کردن شما در عناوین FPS جدید باشد و زمانی که ضربه‌ی محکم‌تری را به صفحه‌نمایش می‌زنید، قادر خواهید بود از قابلیت‌های اختصاصی بازی بهره‌مند گردید و به عنوان مثال تمامی دشمنان را با یک تیر مخصوص، از پای درآورید.

در کل، تکنولوژی 3D Touch آینده‌ی فوق‌العاده‌ای داشته و حتی شاید همین تکنولوژی بتواند بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کند. البته هنوز دانش و روش به کارگیری آن توسط اپل مشخص نشده اما احتمالا در آینده‌ی نزدیک، شاهد عمومی کردن آن و امکان استفاده‌ی آن توسط سایر توسعه‌دهندگان نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال