بایو استار، مادربورد های گیمینگ Z97X و Z97W را معرفی کرد

امروز صبح، شرکت بایو استار جدیدترین پرچم داران سوکت LGA1150 خود را معرفی کرد، Z97X و Z97W. این محصولات جدید که با نگرشی کامل به دنیای PC Gaming معرفی شده اند، قابلیت های فراوانی را در خود دارند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم. اولین محصول، GAMING Z97X می باشد که پورت های خروجی و […]

امروز صبح، شرکت بایو استار جدیدترین پرچم داران سوکت LGA1150 خود را معرفی کرد، Z97X و Z97W. این محصولات جدید که با نگرشی کامل به دنیای PC Gaming معرفی شده اند، قابلیت های فراوانی را در خود دارند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

BIOSTAR Announces the GAMING Z97X and Z97W Motherboards 4

اولین محصول، GAMING Z97X می باشد که پورت های خروجی و ورودی (I/O Ports) زیادی دارد و از قابلیت های بسیار زیاد اورکلاک برخوردار است و از سیستم T-Power این شرکت در سیستم اورکلاکینگ خود بهره می برد. طراحی این محصول کمی روستایی! به نظر می رسد به این معنی که شکل مدرنی ندارد و در آن از رنگ قهوه ای/طلایی + مشکی برای اسلات های مختلف استفاده شده است و یک پلاستیک مشکی نیز در طول این مادربورد قرار گرفته است. برق این مادربورد از یک کانکتور 24 پین ATX و کانکتور های 8 پین EPS تغذیه می شود. همچنین طراحی مدار برق این مادربورد نیز از نوع 12 فازه (A-12 Phase) برای پردازنده می باشد که می تواند شرایط بسیار خوبی را برای اورکلاک فراهم نماید.

اسلات های توسعه ی این مادربورد شامل سه اسلات PCI-Express 3.0 x16 و سه اسلات PCI-Express 2.0 x1 می شوند که به PCH متصل شده اند. همچنین برای ذخیره سازی اطلاعات، اسلات SATA-Express، شش پورت SATA 6 Gb/s و البته یک شکاف M.2 برای متصل نمودن هارد ها کافی به نظر می رسند.

مادربورد های جدید شرکت BioStar به جدیدترین سیستم های مجهز شده اند تا یک پرچم دار تمام عیار باشند. به همین خاطر، دو پورت پر سرعت USB 3.1 (با سرعت 10Gb/s)، در کنار شش پورت USB 3.0 و تعدادی پورت USB 2.0 در این مادربورد تعبیه شده است تا از لحاظ اتصالات و کانکتور ها، هیچ مشکلی در این مادربورد وجود نداشته باشد.

BIOSTAR Announces the GAMING Z97X and Z97W Motherboards 3

همچنین دو پورت اترنت گیگابیتی در مادربورد GAMING Z97X قرار گرفته است که یکی توسط شرکت اینتل ساخته شده و دیگری ساخته ی شرکت کوآلکام با نام Qualcomm Killer E2200 می باشد که امکان انتخاب یکی از این دو پورت توسط کاربران فراهم می شود. کارت صدای آنبرد این مادربورد نیز ویژگی هایی همچون دارا بودن 110 dBA SNR CODEC ویک آمپر 600 اهمی برای هدفون ها، دارد. از سوی دیگر،  همچنین در بخش جلویی این مادربورد شاهد پنلی هستیم که بایو استار، آن را Gaming Commander می نامد که می تواند پنلی را برای شما در قسمت جلویی فراهم آورد که به کمک آن، می تواند امکاناتی همچون کنترل صدا، کنترل آمپلی فایر ها، نمایش دهنده ی LED و نمایش دهنده ی میزان دمای پردازنده را در اختیار شما قرار دهد.

BIOSTAR Announces the GAMING Z97X and Z97W Motherboards 2

BIOSTAR Announces the GAMING Z97X and Z97W Motherboards 5

البته همانطور که در ابتدا مشاهده کردید، مدل دیگری از این مادربورد با نام GAMING Z97W توسط بایو استار نیز معرفی شده است که امکانات کمتری نسبت به نسخه ی Z97X داشته و آنها، چیزی نیستند جز نداشتن سه اسلات PCI-Express 3.0 x16. همچنین مدار این مادربورد از نوع 10 فازه می باشد. البته برخی امکانات کوچک دیگر نیز در این مادربورد وجود ندارند که شاید چندان مهم نباشند…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال