تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد G5 ال‌جی می‌دانیم

ال‌جی G4 با داشتن نمایشگری فوق‌العاده و دوربینی مناسب بدون شک یکی از بهترین‌ گوشی‌های‌هوشمند موجود در بازار است اما پرچم‌دار فعلی ال‌جی گوشی‌هوشمند انقلابی نبوده است. ال‌جی‌ G4 بعد از گلکسی اس 6 سامسونگ معرفی شد، با این حال ال‌جی G4 نتوانست آن‌طور که باید و شاید با گلکسی اس 6 سامسونگ رقابت داشته […]

ال‌جی G4 با داشتن نمایشگری فوق‌العاده و دوربینی مناسب بدون شک یکی از بهترین‌ گوشی‌های‌هوشمند موجود در بازار است اما پرچم‌دار فعلی ال‌جی گوشی‌هوشمند انقلابی نبوده است. ال‌جی‌ G4 بعد از گلکسی اس 6 سامسونگ معرفی شد، با این حال ال‌جی G4 نتوانست آن‌طور که باید و شاید با گلکسی اس 6 سامسونگ رقابت داشته باشد. این گوشی برخلاف گلکسی اس 6 سامسونگ فاقد حسگر اثر انگشت بود؛ شارژ بی‌سیم برای ال‌جی G4 تعبیه نشد و از طرفی دیگر زیبایی نسخه‌ی خمیده‌ی گلکسی اس 6 سامسونگ نیز دیگر نیازی به اشاره ندارد.

حال امسال ال‌جی قصد دارد رقابتی تنگاتنگ را با گلکسی اس 7 سامسونگ داشته باشد. آن‌ها برخلاف سال گذشته زمان معرفی پرچم‌دار بعدی خود را همزمان با زمان معرفی گلکسی اس 7 قرار داده‌اند و با منتشر کردن تیزرهای مختلف،‌شوق کاربران را برای انتشار این گوشی بیشتر کرده‌اند. ال‌جی‌ G5 دقیقا یک روز قبل از آغاز رویداد جهانی بارسلون معرفی خواهد شد و برای آشنایی بیشتر با این گوشی بهتر است نگاهی به شایعات منتشر شده در مورد آن بیندازیم.

چیپست اسنپ‌دراگون 820

در سال گذشته اکثر گوشی‌های پرچم‌دار چیپست اسنپ‌دراگون 810 را در اختیار داشتند اما این چیپست به خاطر مشکلاتی که داشت باعث ضرر رساندن بسیاری به این گوشی‌ها شد. سامسونگ در گلکسی اس 6 از چیپست اختصاصی خود یعنی اکزینوس استفاده کرد و ال‌جی G4 با خوش‌شانسی چیپست اسنپ‌دراگون 808 را در زیر قاب خود می‌دید.

انتظار می‌رود ال‌جی برای پرچم‌دار بعدی خود از چیپست اسنپ‌دراگون 820 استفاده کند. این چیپست دارای پردازنده‌ای 14 نانومتری با چهار هسته‌ی Kyro بوده و از قدرت بسیار بالایی برخوردار شده است. علاوه‌بر این پردازنده‌ی گرافیکی جدید و پردازش‌گر تصاویر قدرت‌مند باعث می‌شود تا شاهد تفاوت بسیار زیادی میان پرچم‌دار بعدی ال‌جی با پرچم‌دار فعلی این شرکت چشم بادامی باشیم.

نمایشگری همیشه‌ روشن

چه می‌دانید: تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد ال‌جی G5 پرچم‌دار بعدی چشم‌بادامیی‌ها می‌دانیم

ال‌جی در سال گذشته گوشی‌هوشمند جدیدی را موسوم به V10 به همگان معرفی کرد. این گوشی دارای دو نمایشگر بود؛ نمایشگری عادی همانند دیگر گوشی‌ها و نمایشگری کوچک اما مجزا و همیشه روشن. به‌هر‌حال ال‌جی از نمایشگر کوچک‌تر آن گوشی برای نشان دادن زمان، اعلان‌ها و خبرهای جدید استفاده کرد. این نمایشگر همیشه در گوشی V10 روشن می‌ماند اما از آن‌جایی که از نمایشگر اصلی گوشی جدا است نمی‌توان تغییرات زیادی را در آن به وجود آورد.

ال‌جی چند روز پیش تیزر جدیدی را از پرچم‌دار بعدی خود منتشر کرد که در آن تیزر به عبارت ” همیشه روشن ” اشاره شده است. بنابراین باتوجه به گوشی V10 و تیزر جدید منتشر شده می‌توان این انتظار را داشت که ال‌جی G5 دارای نمایشگری همیشه روشن خواهد بود.

ال‌جی برای استفاده از چنین نمایشگری باید تغییری اساسی را نسبت به ال‌جی G4 در استفاده از نوع پنل نمایشگر ایجاد کرده باشد و آن‌هم استفاده از پنل OLED به جای LCD بوده است. در صورتی که ال‌جی از نمایشگر IPS LCD برای نمایشگر همیشه روشن استفاده کند قطعا در کمتر از چند ساعت باتری گوشی به اتمام می‌رسد اما نمایشگرهای OLDE چنین وضعیتی را ندارند. چنین نمایشگر‌هایی تنها زمانی برق مصرف می‌کنند که نمایشگر به طور کامل روشن شده و تک تک‌ پیکسل‌های موجود در نمایشگر روشن شده باشند. ال‌جی خود به تنهایی نمایشگرهایOLED را برای تلوزیون‌هایش منتشر می‌کند پس می‌توان این انتظار را داشت که شاهد صفحه‌نمایشی متفاوت نسبت به پرچم‌دار قبلی باشیم.

یکی دیگر از شایعات مربوط به نمایشگر استفاده شده در پرچم‌دار بعدی ال‌جی کاهش سایز آن از 505 اینچ به 5.3 اینچ بوده است. گفته می‌شود ال‌جی قصد دارد پرچم‌دار بعدی خود را با ابعادی کوچک‌تر وارد بازار کند؛ البته رزولوشن این نمایشگر همچنان QHD باقی خواهند ماند.

باتری و حافظه‌ی قابل تعویض

چه می‌دانید: تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد ال‌جی G5 پرچم‌دار بعدی چشم‌بادامیی‌ها می‌دانیم

ال‌جی G4 همانند G3 دارای باتری قابل تعویض بود. این دو گوشی بدنه‌ای پلاستیکی یا چرمی داشتند و از طراحی آن‌چنانی بهره نمی‌بردند. حال ال‌جی ممکن است در پرچم‌دار بعدی خود به سراغ بدنه‌ای کاملا فلزی برود.

بدنه‌ای کاملا فلزی بدان معنا است که دیگر نمی‌توان باتری یا حافظه‌ی گوشی را تعویض و ارتقا داد. بنابراین ال‌جی قصد دارد با ایجاد نوآوری این امکان را برای کاربران خود فراهم سازد. شایعات گذشته حاکی از این بودند که ال‌جی در پرچم‌دار بعدی خود دارای باتری قابل تعویض کشویی خواهد بود. همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، ال‌جی G5 احتمالا دارای باتری خواهد بود که همانند خشاب یک اسلحه می‌توان آن را به راحتی عوض کرد.

شاید یکی دیگر از ویژگی‌هایی که حتی از باتری قابل تعویض نیز برای بسیاری مهم‌تر باشد امکان افزودن حافظه‌ی خارجی یا همان مموری کارت به گوشی باشد. گفته می‌شود ال‌جی همانند گوشی‌های قبلی خود همچنان قصد دارد تا این امکان را در گوشی خود نگه دارد؛ بنابراین ال‌جی G5 هم دارای باتری قابل تعویض خواهد بود و هم دارای درگاه حافظه.

حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه

چه می‌دانید: تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد ال‌جی G5 پرچم‌دار بعدی چشم‌بادامیی‌ها می‌دانیم

در چند مدت گذشته شایعات فراوانی در مورد دوربین دوگانه‌ی ال‌جی G5 منتشر شده است. یکی از کاربران سایت Reddit تصویر فرضی را فاش کرد که براساس آن پرچم‌دار بعدی ال‌جی G5 را دارای دوربینی دوگانه می‌کند. بعد از فاش شدن این تصویر، سازندگان کیف‌های محافظ گوشی‌های‌هوشمند نظیر Spigen کیف‌هایی را طراحی کرد‌ه‌اند که با نگاهی به آن‌ها می‌توان به طور قطع متوجه شد که ال‌جی G5  دارای دوربینی دوگانه خواهد بود و علاوه بر آن از حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

با نگاهی به تصاویر فاش شده از سازنده‌ی معروف کیف‌ها و قاب‌های محافظ Spigen می‌توان متوجه شد که ال‌جی G5 همانند نکسوس‌های ال‌جی دارای حسگر اثر انگشت است. حسگر اثر انگشت امروزه در تمامی گوشی‌های هوشمند رده بالا دیده می‌شود و ال‌جی G4 یکی از پرچم‌دارانی بود که این سنسور را در اختیارن داشت. بنابراین ال‌جی تصمیم گرفته تا در پرچم‌دار بعدی خود از حسگر اثر انگشت استفاده کند؛ علاوه‌بر این دکمه‌ی تنظیم صدای این گوشی نیز به کناره‌ها منتقل داده شده تا دیگر برخلاف سری‌های قبلی شاهد این دکمه‌ها در کنار دوربین نباشیم.

چه می‌دانید: تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد ال‌جی G5 پرچم‌دار بعدی چشم‌بادامیی‌ها می‌دانیم

براساس عکس منتشر شده دوربین دوگانه‌ی ال‌جی می‌تواند بسیار بهتر از دوربین ال‌جی G4 عمل کند. بدون شک G4 یکی از بهترین تصاویر ممکن را در میان گوشی‌های‌هوشمند سال گذشته ثبت می‌کرد اما ال‌جی قصد دارد کیفیت دوربین خود را بهتر کند. در وسط این دو دوربین فلش آن قرار گرفته و احتمالا شاهد سنسور ضربان قلب و فوکس لیزری خودکار نیز خواهیم بود. شایعات گذشته بر این نکته دلالت داشتند که ال‌جی برای پرچم‌دار بعدی خود از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی برای دو دوربین اصلی خود استفاده می‌کند.

هنوز اطلاعات بیشتری از نحوه‌ی عملکرد این دو دوربین منتشر نشده است. شاید سنسور 16 مگاپیکسلی وظیفه‌ی گرفتن تصاویر با رنگ‌های طبیعی را برعهده بگیرد و سنسور 8 مگاپیکسلی وظایف دیگری همچون میزان نور و یا تنظیم آن را در اختیار داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید ثبت کردن تصاویر با دو سنسور و ترکیب کردن اطلاعات هر دو بسیار بهتر از ثبت کردن همان تصاویر با یک سنسور است. پس ال‌جی می‌تواند با کمی نوآوری یکی از بهترین دوربین‌ها را در سال 2016 برای گوشی‌های هوشمند منتشر کند.

کیف هوشمند

چه می‌دانید: تمامی شایعاتی که پیش از شروع MWC 2016 در مورد ال‌جی G5 پرچم‌دار بعدی چشم‌بادامیی‌ها می‌دانیم

ال‌جی به قدری در مورد کیف هوشمند پرچم‌دار بعدی خود هیجان زده بود که چند روز پیش آن را به صورت رسمی معرفی کرد. با این کیف هوشمند کاربران می‌توانند به تماس‌های دریافتی خود پاسخ‌ دهند؛ از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنند و اعلان‌ها را سریع‌تر از حد معمول چک کنند و در نهایت می‌توانید زنگ‌های خود را خاموش یا در حالت Snooze ببرید. در واقع هرچه بیشتر با مشخصات این کیف آشنا می‌شویم، بیشتر نیز به یاد کیف هوشمند Dot Viewer اچ‌تی‌سی وان M9 می‌افتیم.

درگاه جادویی

شاید یکی از عجیب‌ترین شایعاتی که در مورد این گوشی منتشر شده و مدارک زیادی نیز برای اثبات آن فاش نشده وجود درگاهی جادویی در ال‌جی G5 باشد. گفته می‌شود ال‌جی قصد دارد پرچم‌دار بعدی خود را با درگاهی به اصطلاح جادویی وارد بازار کند. کاربران با این درگاه می‌توانند هرگونه وسیله‌ای نظیر هدست‌های واقعیت مجازی، میکروفون باکیفیت و وسیله‌ای خاص برای دوربین به گوشی اضافه و از آن به طور کامل استفاده کنند.

فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد این درگاه منتشر نشده است. به طور قطع نمی‌توان گفت که این درگاه در کدام قسمت گوشی قرار می‌گیرد و نحوه‌ی استفاده از آن به چه شکل خواهد بود. نکته‌ی جالب‌تر این است که می‌توان تنها با درگاه USB از تمامی ویژگی‌های مذکور استفاده کرد. بنابراین فعلا بهتر است این درگاه جادویی را در ذهن خود نگه داریم چرا که شایعات قبلی بسیار محتمل‌تر از این شایعه هستند و بعید است به زودی شاهد چنین درگاهی در گوشی‌های‌هوشمند باشیم. علاوه‌بر‌این اگر ال‌جی به راستی قصد داشته باشد چنین درگاهی را وارد گوشی خود کند باید مطمئن شود که این درگاه در سال‌های آینده نیز پشتیبانی خواهد شد که کار بسیار سختی خواهد بود.

فعلا بهتر است تا زمان معرفی رسمی ال‌جی G5 در بارسلونای اسپانیا صبر کنیم و ببینم تا کدام یک از شایعات منتشر شده درست از آب درخواهند آمد. تک‌نیوز سعی می‌کند تا تمامی خبرها مربوط به این رویداد بزرگ را به طور کامل پوشش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال