مشکلات حرارتی چیپ Snapdragon 810 اینبار توسط کاربران Xperia Z4 گزارش شد!

همانطور که اطلاع دارید، قدرتمندترین چیپ معرفی شده توسط کمپانی کوآلکام مشکلات حرارتی بسیاری داشته و در طی ماه‌های گذشته، گزارش‌های زیادی مبنی بر داغ شدن بیش از حد این گوشی‌هوشمند منتشر شده است. پس از اینکه کوآلکام مشکلات حرارتی این گوشی را به صورت کامل رد کرد، همواره افرادی بودند که بر صحت این […]

همانطور که اطلاع دارید، قدرتمندترین چیپ معرفی شده توسط کمپانی کوآلکام مشکلات حرارتی بسیاری داشته و در طی ماه‌های گذشته، گزارش‌های زیادی مبنی بر داغ شدن بیش از حد این گوشی‌هوشمند منتشر شده است. پس از اینکه کوآلکام مشکلات حرارتی این گوشی را به صورت کامل رد کرد، همواره افرادی بودند که بر صحت این موضوع و وجود مشکلات حرارتی پافشاری داشتند. حتی اسنادی غیر رسمی از مقایسه‌ی تست گرمای تولید شده چیپ‌های Snapdragon 810 و Helio X20 منتشر شده بود که بر این موضوع دامنه میزد.

حالا کاربران گوشی‌هوشمند Xperia Z4 نیز در حال گزارش مشکلات حرارتی این گوشی و چیپ به کار رفته در آن هستند. اما موضوع بسیار جالب، این است که هیچ کدام از کاربران گوشی +Xperia Z3 از مشکلات حرارتی این گوشی‌هوشمند شکایت نمی‌کنند. دلیل آن نیز چیزی نیست جز به کارگیری نسخه‌ی ویرایش شده از چیپ Snapdragon 810. البته هنوز هم مواردی از ایجاد گرمای تولید شده‌ی اضافی در این +Xperia Z3 دیده می‌شود که احتمالا دلیل آن، ساختار کلی این چیپ می‌باشد.

فروش گوشی‌هوشمند Sony Xperia Z4 از روز گذشته در ژاپن آغاز شده و تنها در ساعات اولیه‌ی استفاده، کاربران در حال گزارش مشکلات حرارتی این گوشی از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند که تعدادی از آنها را به صورت ترجمه شده می‌توانید مشاهده نمایید:

Japanese Sony Xperia Z4 users are already complaining of overheating issues

البته هیچ سندی توسط این کاربران مبنی بر گرمای بیش از حد آن ارائه نشده اما موضوعی که سبب نگرانی همگان شده، اعلام داغ شدن بیش از حد این گوشی توسط برخی از خرده‌فروشان ژاپنی می‌باشد! این خرده‌فروشان از کاربران خواسته‌اند تا گوشی خود را در فواصل کوتاه و همینطور در زمان شارژ کردن، خاموش کرده و حتی از اطلاعات خود به صورت مستمر بکاپ بگیرند.

طبق اطلاعاتی که به وسیله‌ی نرم‌افزار CPU-Z از دمای پردازنده‌ی این چیپ در اختیارمان قرار گرفته، مشکلات حرارتی این گوشی‌هوشمند بسیار نگران‌کننده می‌باشد. به تصویر زیر دقت کنید:

Japanese Sony Xperia Z4 users are already complaining of overheating issues 2

همانطور که مشاهده می‌کنید دمای این گوشی‌هوشمند تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و حتی میزان آن، از HTC One M9 نیز بالاتر است. این نتایج کار را برای کمپانی‌های سونی و کوآلکام بسیار سخت خواهد کرد. با این حساب، حالا که زمان عرضه‌ی +Xperia Z3 به صورت جهانی رسیده، احتمالا سونی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد و باید از همین حالا، فکری برای حل این موضوع نماید.

اما سوالی که برای ما پیش می‌آید، این است که آزمایش‌های متعددی که بر روی این گوشی‌ها پیش از عرضه به بازار انجام شده، تا چه اندازه دقیق بوده؟ یا بهتر است بگوییم، شرایط آنها چگونه بوده که کاربران در ساعات اولیه استفاده متوجه آن شده‌اند اما سونی سعی در حل این موضوعات نداشته است؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال